| تعداد نشریات | 48 |
| تعداد شمارهها | 1,235 |
| تعداد مقالات | 10,613 |
| تعداد مشاهده مقاله | 21,414,417 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 14,409,274 |
تعیین ارتباط بین فرهنگ جهادی و سلامت سازمانی با نقش میانجی از طریق حمایت سازمانی ادراک شده در معلمان مقطع متوسطه دوم شهرستان نورآباد ممسنی | ||
| مطالعات نوین در علوم تربیتی | ||
| مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 آذر 1404 | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.30473/ns.2025.76287.1007 | ||
| نویسنده | ||
| امید صفری* | ||
| استادیار،گروه تربیت بدنی،واحد نورآباد ممسنی ،دانشگاه آزاد اسلامی، نورآباد ممسنی،ایران | ||
| چکیده | ||
| هدف اصلی این پژوهش تعیین ارتباط بین فرهنگ جهادی و سلامت سازمانی با نقش میانجی حمایت سازمانی ادراک شده در معلمان مقطع متوسطه دوم شهرستان نورآباد ممسنی بود. پژوهش حاضر، از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر روش، توصیفی و از نوع همبستگی بوده است. جامعه آماری این پژوهش معلمان متوسطه دوم شهر نورآباد ممسنی در سال تحصیلی 1404-1403 به تعداد 609 نفر بود. برای تعیین حجم نمونه از جدول مورگان استفاده شد. بر اساس جدول مذکور، 204 نفر بعنوان حجم نمونه آماری در نظر گرفته شد. شیوه نمونه گیری به صورت طبقهای تصادفی بود. در این پژوهش برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه های استاندارد سلامت سازمانی فاروغ (2019)، فرهنگ جهادی امیدی (1403) و حمایت سازمانی ادراکشده عبداله زاده و اسمعیلی (1402) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روش همبستگی، رگرسیون و معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد که بین فرهنگ جهادی و سلامت سازمانی با میانجی گری حمایت سازمانی ادراک شده در معلمان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. بنا براین شاشسته است که به منظور ایجاد یک محیط سالم سازمانی توجه بیشتری به متغیرهای فرهنگ جهادی و حمایت سازمانی ادراک شده در جامعه هدف شود. | ||
| کلیدواژهها | ||
| فرهنگ جهادی؛ سلامت سازمانی؛ حمایت سازمانی ادراک شده | ||
| عنوان مقاله [English] | ||
| Determining the relationship between jehadi culture and organizational health with the mediating role of perceived organizational support among secondary school teachers in Noorabad Mamasani city | ||
| نویسندگان [English] | ||
| safari صفری | ||
| Assistant Professor , Department of Physical Education,Nourabad Mamasani Branch , Islamic Azad University, Nourabad Mamasani , Iran | ||
| چکیده [English] | ||
| The main objective of this study was to determine the relationship between jehadi culture and organizational health with the mediating role of perceived organizational support in high school teachers in Noorabad Mamasani city. The present study was applied in terms of purpose and descriptive and correlational in terms of method. The statistical population of this study was 609 high school teachers in Noorabad Mamasani city in the academic year 2022-2023. The Morgan table was used to determine the sample size. Based on the aforementioned table, 204 people were considered as the statistical sample size. The sampling method was stratified random. In this study, Farogh's (2019) Organizational Health Standard Questionnaires, Omidi's Jehadi Culture (2022), and Abdollahzadeh and Esmaili's (2021) Perceived Organizational Support were used to collect information. Correlation, regression, and structural equation methods were used to analyze the data. The results showed that there is a positive and significant relationship between jehadi culture and organizational health with the mediation of perceived organizational support in teachers. Therefore, it is wise to pay more attention to the variables of jehadi culture and perceived organizational support in the target community in order to create a healthy organizational environment. | ||
| کلیدواژهها [English] | ||
| Jehadi Culture, Organizational Health, Perceived Organizational Support | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3 |
||