| تعداد نشریات | 46 |
| تعداد شمارهها | 1,226 |
| تعداد مقالات | 10,525 |
| تعداد مشاهده مقاله | 20,823,777 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 14,189,625 |
تحلیل آزمون چهارگزینه ای پایان ترم درس ژیمناستیک 2 در دانشگاه پیام نور | ||
| مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش | ||
| مقاله 7، دوره 2، شماره 2 - شماره پیاپی 6، شهریور 1394، صفحه 65-72 اصل مقاله (262.02 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| محمود اکرامی* 1؛ سمیه رجب زاده2؛ فاطمه افضلی نسب3؛ فاطمه ویژه زاده3؛ عادله فرج پور3 | ||
| 1دانشیار دانشگاه پیام نور | ||
| 2دانشجوی دکترا | ||
| 3کارشناس ارشد | ||
| چکیده | ||
| هدف از پژوهش حاضر تحلیل پاسخنامههای آزمون پایانترم چهارگزینهای ژیمناستیک 2 دانشگاه پیام نور از طریق تعیین روایی و درجه دشواری هریک از مادههای این آزمون بود. در این مطالعه در دانشگاه پیام نور آزمون ژیمناستیک 2 عملی دارای 24 ماده 4 گزینهای است که روی 487 نفر در سطح کشور اجرا گردیده و با استفاده از مدل کلاسیک مورد ارزیابی قرار گرفت. محاسبه درجه دشواری و قدرت تشخیص هر سؤال نشان داد که تعداد 4 ماده از آزمون ژیمناستیک 2 عملی (مادههای 8، 13،19 و 24) از روایی کافی برخوردار نبوده و لازم است از مجموعه سؤالهای آزمون ژیمناستیک 2 عملی حذف شود. در این آزمون فقط یک سؤال خیلی آسان وجود داشت؛ اما سؤال خیلی سخت مشاهده نشد. لازم به توضیح است قبل از حذف سؤالهای ناروا 73/92 درصد آزمودنیها ریزش داشتند و پس از حذف سؤالهای ناروا ریزش آزمودنیها به 69/10 درصد تقلیل یافت و بهاینترتیب از ریزش تعداد 24 نفر جلوگیری میشود. | ||
| کلیدواژهها | ||
| ارزشیابی آموزشی؛ مدل کلاسیک؛ درجه دشواری سؤال؛ روایی سؤال | ||
| عنوان مقاله [English] | ||
| Analysis of multiple test gymnastics final lesson 2 in Payame Noor University | ||
| نویسندگان [English] | ||
| Mahmoud Ekrami1؛ Somayeh Rajabzadeh2؛ Fatemeh Afzalinasab3؛ Fatemeh Vijehzade3؛ Adeleh Farajpour3 | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,798 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,092 |
||