
تعداد نشریات | 45 |
تعداد شمارهها | 1,219 |
تعداد مقالات | 10,473 |
تعداد مشاهده مقاله | 20,217,842 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 13,905,760 |
مقایسهی سواد رسانهای در متخصصان گرایش های تربیت بدنی | ||
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی | ||
مقاله 4، دوره 6، شماره 4 - شماره پیاپی 24، تیر 1398، صفحه 49-57 اصل مقاله (576.7 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30473/jsm.2019.36939.1233 | ||
نویسندگان | ||
معصومه حسینی* 1؛ نازنین قاسمی2 | ||
1استادیار مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نور | ||
2کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نور | ||
چکیده | ||
این پژوهش به منظور بررسی مقایسة سواد رسانهای در متخصصان گرایشهای تربیت بدنی انجام گرفت. روش تحقیق توصیفی –تحلیلی است. جامعه آماری این پژوهش شامل 75 نفر از متخصصان تربیت بدنی شهرستان بیرجند بود که نمونه آماری به صورت کلشمار و تعداد 15 نفر از هر گرایش تربیت بدنی انتخاب شدند. جهت جمعآوری اطلاعات مورد نیاز از پرسشنامه اطلاعات فردی، پرسشنامه محققساخته سواد رسانهای استفاده گردید. برای تحلیل دادهها از آزمون آنالیز واریانس یکطرفه، آزمون تعقیبی شفه و آزمونT مستقل استفاده شد. نتایج نشان داد که بین متخصصان تربیتبدنی در گرایشهای مختلف در سواد رسانهای تفاوت معناداری وجود ندارد. لزوم بهره بردن از سواد رسانه با توجه به مقتضیات زمان حال برای کلیه متخصصین ضروری بوده و نوعی مزیت رقابتی و برند شخصی برای فرد محسوب میگردد. | ||
کلیدواژهها | ||
"سواد رسانهای"؛ "رسانه"؛ "متخصصان تربیتبدنی " | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Comparison of Media Literacy among Physical Education Specialists | ||
نویسندگان [English] | ||
Masomeh Hoseini1؛ Nazanin Ghasemi2 | ||
1Assistant Professor of Sports Management, Payame Noor University | ||
2M.A. of Sport Management, Payam Noor University | ||
چکیده [English] | ||
This study was conducted to evaluate the comparison of media literacy among physical education orientation specialists. The research method is descriptive-analytical. The statistical population of this study included 75 physical education specialists in Birjand city. The statistical sample was all in number and 15 subjects from each physical education tendency. To collect the required information, a personal information questionnaire, a researcher-made literacy questionnaire was used. One-way analysis of variance, Scheffe post hoc test and independent T test were used for data analysis. The results showed that there is no significant difference between educators in different tendencies in media literacy. The necessity of using media literacy according to the current requirements of the present is essential for all specialists and is a kind of competitive advantage and a personal brand to the individual. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
"media literacy", " media professionals", "Trbytbdny" | ||
مراجع | ||
10. Karimi, F. (2016). Media literacy and thinking development. Educational Technology Monthly, Pedagogy and learning science, 32 (3).(Persian) 11. SHarbatiyan, M.H (2010). Provides a Sustainable Necessity of Mass Media Linkages to Media Literacy and Solutions for It. 1-12. (Persian) 12. Koltay ,T. (2011), The media and the literacies: media literacy, information literacy, digital literacy ,The final, definitive version of this paper has been published in ,Media Culture & Society, (2)33, 211-221. 13. McLean, S. A., Paxton, S. J., & Wertheim, E. H. (2016). The role of media literacy in body dissatisfaction and disordered eating: A systematic review. Body Image, 19, 9-23 14. Mareje, SH, (2010). Mass media and their role in consolidating or undermining value. Knowledge journals, 91,1. (Persian) 15. Moeller, S., Joseph, A.; Lau, J.; & Carbo, T. (2011). Towards media and information literacy indicators. Paris: UNESCO. 16. Nasire, B, Bahkshe, B. Hashemi, S.M (2012). The Importance of Media Literacy Education in the 21st Century. (Persian) 17. Saleh, I. (2012). Media and information literacy in South Africa: Goals and tools. Comunicar, 20 (39): 35- 43. 18. Sarukhane, B. (2008). Sociology of Communications. Tehran, Etelaat, 45. (Persian). | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 930 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 531 |