تعداد نشریات | 51 |
تعداد شمارهها | 620 |
تعداد مقالات | 5,301 |
تعداد مشاهده مقاله | 10,577,185 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 7,420,006 |
تحلیل محتوای نیمکتنوشتهها و دیوارنوشتههای مدارس متوسطه و دانشگاههای شهر اردبیل از دیدگاه زبانشناسی اجتماعی | ||
فصلنامه علمی - پژوهشی زبانشناسی اجتماعی | ||
مقاله 1، دوره 3، شماره اول - شماره پیاپی 7، تابستان 1398، صفحه 11-24 اصل مقاله (969 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30473/il.2019.43394.1214 | ||
نویسندگان | ||
ملاحت شعبانی مینااباد ![]() | ||
1استادیار گروه زبانشناسی، دانشگاه پیام نور | ||
2کارشناس ارشد زبانشناسی، دانشگاه پیام نور | ||
چکیده | ||
نیمکتنوشتهها و دیوارنوشتهها یکی از انواع کژرفتاری و تخریب اجتماعی است که عمدهترین مظاهر آن در مدارس، دانشگاهها و مؤسسههای عمومی قابل رؤیت است. این مطالعه بر اساس نظریۀ دورکیم (1995) در بُعد کژرفتاری به بررسی تحلیل محتوای نیمکتنوشتهها و دیوارنوشتههای مدارس متوسطۀ دورۀ دوم و دانشگاههای شهر اردبیل پرداخته است. مطالب جمعآوریشده در قالب مفاهیمی چون عشق، زندگی، اسامی افراد، زمان، تصاویر و مطالب درسی بررسی شده است. پژوهش حاضر مطالعهای توصیفی-همبستگی است. نتایج تجزیهوتحلیل آماری مبین این موضوع است که تفاوت معناداری در محتوای نیمکتنویسی و دیوارنویسی مدارس متوسطه و دانشگاههای شهر اردبیل از دیدگاه زبانشناسی اجتماعی وجود دارد. نتایج پژوهش بیانگر این مطلب است که بین جنسیت، سن، تحصیلات و محتوای دیوارنوشتههای مدارس متوسطه رابطۀ معناداری وجود دارد، درحالیکه تفاوت معناداری در انواع مضامین عشقی و انواع مضامین زندگی در دیوارنوشتهها و نیمکتنوشتههای مدارس و دانشگاهها به چشم نمیخورد. | ||
کلیدواژهها | ||
نیمکتنوشتهها؛ دیوارنوشتهها؛ وندالیسم؛ تخریب؛ زبانشناسی اجتماعی؛ روانشناسی اجتماعی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
A Content-based Analysis of Bench-writing and Graffiti of Secondary Schools and Universities in Ardebil City from a Sociolinguistic Point of View | ||
نویسندگان [English] | ||
Malahat Shabani Minaabad1؛ shabnam Alimohammadi2 | ||
1Assistant Professor, Department of Linguistics, Payame Noor University | ||
2MA in Linguistics, Payame Noor University | ||
چکیده [English] | ||
Graffiti is a type of vandalism and a kind of social abnormality which among its main manifestations are writing and engraving on the walls of schools, universities and public institutions. The objective of this research is to study the content of bench-writings and graffiti at secondary schools and universities of Ardabil city, taking into account the variables of sex, age and education based on Durkheim’s (1995) theory of abnormal behavior. The data were analyzed for the concepts such as love, life, names, time, pictures and education. The present research is a descriptive-correlational study. The results of statistical analysis indicated that there is a significant difference in the content of bench-writing and graffiti of high schools and universities in the city of Ardabil from sociolinguistic point of view. The results of the research indicate that there is a significant relationship between sex, age, education and content of graffiti in high schools. However, there is no significant difference in a variety of themes related to love and different types of life themes depicted on graffiti and bench-writings of schools and universities. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Bench-writing, Graffiti, Vandalism, Destruction, sociolinguistics, Social psycholog | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 179 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 220 |
||