تعداد نشریات | 41 |
تعداد شمارهها | 1,138 |
تعداد مقالات | 9,760 |
تعداد مشاهده مقاله | 17,878,402 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 12,493,406 |
The Effect of Blended Learning on Educational Performance of Secondary School Students in Art in Gonabad City | ||
Quarterly of Iranian Distance Education Journal | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 08 مهر 1402 اصل مقاله (359.19 K) | ||
نوع مقاله: scientific-research | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30473/idej.2023.10175 | ||
نویسندگان | ||
Ali Akbar Ajam* 1؛ Mahdiyeh Mahdizade2 | ||
1استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور | ||
2MA. in Educational Research, Payame Noor University | ||
چکیده | ||
The present study aims at investigating the efficacy of blended learning in distance education on educational performance of 7th secondary school students in the lesson of art in Gonabad city in the educational year of 2016-2017. The research method is quasi experimental with post-test, pre-test and control group. The statistical population consists of all female students in the 7th grad secondary school in Gonabad city who were studying in the educational year of 2016-2017. The research sample was 58 participants selected through available sampling and assigned in two experimental and control groups who were homogeneous based on educational achievement. The experimental group was given instruction in blended learning system and the control group was under traditional teaching style. The pre-test of educational performance of the lesson of art was performed on both experimental and control groups and after 12 instruction sessions in blended learning style to experimental group, the post-test of educational performance in art was administered among both groups. The results were analyzed using Covariance Analysis in SPSS software. The findings indicate that the educational performance of experimental group in Iranian painting, designing applicable objects based on fruit and flower patterns, new ideas and new pattern of objects, and educational performance in regular design textures have been enhanced and there was a significant difference between educational performance of experimental and control groups in art lessons with a higher achievement of experimental group. | ||
کلیدواژهها | ||
Distance education؛ blended learning؛ educational performance؛ art lesson؛ secondary school students | ||
عنوان مقاله [English] | ||
تاثیر آموزش ترکیبی بر عملکرد تحصیلی درس هنر دانش آموزان دختر پایه هفتم متوسطه اول شهرستان گناباد | ||
نویسندگان [English] | ||
مهدیه مهدی زاده2؛ | ||
1payame noor university | ||
2کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور | ||
چکیده [English] | ||
هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش ترکیبی در نظام آموزش از دور بر عملکرد تحصیلی درس هنر دانش آموزان پایه هفتم متوسطه اول شهرستان گناباد در سال تحصیلی96-95 بود. پژوهش از نوع نیمه تجربی با طرح پژوهش پیش آزمون پس آزمون با گروه آزمایش و کنترل انجام شد. جامعه پژوهشی شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه هفتم متوسطه اول در شهرستان گناباد بود، که درسال تحصیلی 96-95 مشغول به تحصیل هستند. نمونه پژوهش که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شده بود شامل 58 دانش آموز بودند که در دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند که این دو گروه بر اساس پیشرفت تحصیلی همگن شده بودند. به گروه آزمایش آموزشها به صورت ترکیبی داده شده و گروه کنترل به سبک و شیوه عادی و سنتی آموزش میدیدند پیش آزمون عملکرد تحصیلی درس هنر بر روی دو گروه آزمایش و کنترل اجرا گردید و پس از آن آموزش ترکیبی در 12 جلسه برای دانش آموزان گروه آزمایش اجرا شد و بعد از پایان دوره آموزشی مجدد از هر دو گروه پس آزمون عملکرد تحصیلی گرفته شد. نتایج این پژوهش با استفاده از تحلیل کواریانس با استفاده از نرم افزار spss مورد بررسی قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان داد که عملکرد تحصیلی دانش آموزان گروه آزمایش در مباحث نقاشی ایرانی، طراحی اشیاء کاربردی بر اساس طرح میوه و طرح گل، ایدههای جدید طراحی از اشیاء و عملکرد تحصیلی در مباحث بافت طراحی منظم افزایش یافته بود و تفاوت عملکرد تحصیلی درس هنر دانش آموزان گروه آزمایش افزایش قابل توجه معناداری را نشان داد. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
نظام آموزش از دور, آموزش ترکیبی, عملکرد تحصیلی, درس هنر, دانش آموزان, دوره متوسطه | ||
مراجع | ||
References
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 228 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 213 |