تعداد نشریات | 41 |
تعداد شمارهها | 1,138 |
تعداد مقالات | 9,757 |
تعداد مشاهده مقاله | 17,861,746 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 12,473,920 |
ساخت برنامه طراحی انگیزشی بر اساس الگوی نقشهنگاری مداخله: اثربخشی آن بر سبک زندگی تحصیلی سلامتمحور و رفتارهای مقابلهای دانشآموزان | ||
فصلنامه علمی پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی | ||
مقاله 2، دوره 11، شماره 2 - شماره پیاپی 42، آذر 1402، صفحه 25-44 اصل مقاله (362.74 K) | ||
نوع مقاله: پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30473/etl.2023.64948.3860 | ||
نویسندگان | ||
فاطمه رشیدی پور1؛ امید شکری* 2؛ جلیل فتح ابادی3؛ حسین پورشهریار4 | ||
1دکترای روانشناسی تربیتی، دانشگاه شهید بهشتی تهران | ||
2استادیار، گروه روانشناسی تربیتی، دانشگاه شهید بهشتی تهران. | ||
3دانشیار، گروه روانشناسی تربیتی، دانشگاه شهید بهشتی تهران. | ||
4استادیار روانشناسی تربیتی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی | ||
چکیده | ||
این پژوهش با هدف ساخت برنامه جامع طراحی انگیزشی برای دانشآموزان انجام شد. بنابراین، در این پژوهشِ آمیخته از نوع توالی اکتشافی، از فرایند شش مرحلهای نقشهنگاری مداخله، نظریة انگیزش، اراده و عملکرد (کلر، 2018) و همچنین، مؤلفههای پرتکرار در مداخلات انگیزشی استفاده و بسته آموزشی «طراحی انگیزشی» برای دانشآموزان، ساخته شد. نسخۀ نهایی برنامه آموزشی از طریق 10 جلسه و هر جلسه دو ساعت، به شیوه مجازی برای گروههای آزمایش اجرا شد. اثربخشی این برنامه آموزشی نیز به کمک یک مطالعة شبهآزمایشی با طرح پیشآزمون ـ پسآزمون با گروه کنترل بررسی شد. براساس نتایج حاصل از بخش کیفی پژوهش، مؤلفههای پربارسازی مهارتهای توجه، ارتباط ادراک شده، شایستگی و خودباوری تحصیلی ادراک شده، رضامندی و فرایندهای خودتنظیمی، حل مسئله و مدیریت زمان، مبنای شکلدهی به محتوای بستة جامع طراحی انگیزشی قرار گرفت. علاوهبراین، در بخش کمی، نتایج روش آماری تحلیل واریانس مختلط ساده، نشان داد که بستة طراحی انگیزشی در افزایش میزان رجوع به رفتارهای تسهیلگر سبک زندگی تحصیلی سلامتمحور و در کاهش میزان رجوع به رفتارهای بازدارندة سبک زندگی تحصیلی سلامتمحور و همچنین، در بهبود رفتارهای مقابلهای تحصیلی، مؤثر بود. نتایج مطالعة حاضر نشان داد که بستة جامع طراحی انگیزشی از طریق تقویت تمرکز، توجه و علاقه، بهبود راهبردهای تفکر مثبت، راهبردهای انطباقی مدیریت هیجان، اصلاح جهتگیریهای هدفی و اسنادهای ناکارآمد و همچنین، غنیسازی مهارتهای شناختی و فراشناختی خودتنظیمی، در تحقق بخشیدن به ایدة ارتقای نیمرخ انگیزشی فراگیران، مؤثر واقع شد. | ||
کلیدواژهها | ||
الگوی ARCS؛ بسته طراحی انگیزشی؛ سبک زندگی تحصیلی سلامتمحور؛ رفتارهای مقابله تحصیلی؛ نقشهنگاری مداخله | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Developing of Motivational Design Program Based on Intervention Mapping: Effectiveness on Health-Oriented Academic Lifestyle and Coping Behaviors of Students | ||
نویسندگان [English] | ||
fateme rashidipour1؛ Omid Shokri2؛ Jalil Fathabadi3؛ Hossein Pourshahriar4 | ||
1Ph.D. in Educational Psychology, Shahid Beheshti University, Tehran, Iran. | ||
2Assistant Professor, Department of Educational Psychology, Shahid Beheshti University, Tehran, Iran | ||
3Associate Professor, Department of Educational Psychology, Shahid Beheshti University, Tehran, Iran. | ||
4Assistant Professor of Psychology Faculty member of Shahid Beheshti University | ||
چکیده [English] | ||
The aim of this research was to develop a comprehensive motivational design program for students. Employing a mixed-method approach using an explanatory sequential design, we integrated the six-step process of intervention mapping, theories on motivation, volition, and performance (Keller's, 2018), along with commonly utilized components in motivational interventions. As a result, a "motivational design" training package was formulated for students. This finalized educational program was implemented across ten virtual sessions, each lasting two hours, in a virtual way for the experimental groups. The program's effectiveness was assessed through a quasi-experimental study employing pre-test and post-test design and control group. Based on the results obtained from the qualitative part of the research, the components of enriching attention skills, perceived communication, competence and perceived academic self-confidence, satisfaction and self-regulation processes, problem solving and time management were the basis for shaping the content of the comprehensive program of motivational design. Moreover, quantitative outcomes from a simple mixed variance analysis indicated that the motivational design program effectively enhanced facilitative behaviors conducive to a health- Oriented academic lifestyle, mitigated behaviors hindering such a lifestyle, and bolstered academic coping strategies. In conclusion, this study underscores that the motivational design program through strengthening concentration, attention and interest, improving positive thinking strategies, adaptive emotion management strategies, correcting goal orientations and ineffective attributions and enriching cognitive and metacognitive skills of self-regulation, was effective in improving learners' motivational profiles | ||
کلیدواژهها [English] | ||
ARCS Model, Motivational Design Program, Health-Oriented Academic Lifestyle, Academic Coping Behaviors, Intervention Mapping | ||
مراجع | ||
آتش افروز، بهروز.، نادری، فرح.، پاشا، رضا.، افتخار صعادی، زهرا.، و عسگری، پرویز (۱۳۹۷). تاثیر الگوی انگیزشی انتظار ـ ارزش بر انگیزش تحصیلی درونی و بیرونی، اشتغال آموزشی و عملکرد تحصیلی درس ریاضی. فصلنامه سلامت روان کودک، ۵ (۲)، 94-83.
بداقی، آرزو.، و شیخالاسلامی، راضیه (۱۳۹۹). اثربخشی آموزش مهارتهای خودتعیینگری بر خودنظمدهی تحصیلی و سرسختی روانشناختی دانشآموزان، مجله پژوهشهای برنامه درسی، ۱0 (1)، ۳۰۰-۳۲۱.
جلیلی، فرخ.، عارفی، مژگان.، قمرانی، امیر.، منشئی، غلامرضا (1398). اثربخشی آموزش خودتعیینگری بر انگیزش و شیفتگی تحصیلی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان بیرجند، مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، 16 (34)، ۱۲۷-۵۸.
خردمند، هانیه.، شکری، امید (زیرچاپ). دیدگاه نوجوانان تیزهوش درباره انگیزش یادگیری: یک پژوهش کیفی، روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی.
رشیدی پور، فاطمه.، شکری، امید.، و فتح آبادی، جلیل (1399). فراتحلیل اثربخشی مداخلات روانی آموزشی بر افزایش انگیزش پیشرفت یادگیرندگان. مجله مطالعات آموزش و یادگیری، 12 (2)، 254-289.
رشیدی پور، فاطمه.، شکری، امید.، و فتح آبادی، جلیل (1399). تجربه زیسته دانشآموزان از پدیدخ بی انگیزگی تحصیلی: یک مطالعه پدیدارشناختی. مجله روانشناسی تربیتی، 16 (56)، 197-234.
رشیدی پور، فاطمه.، شکری، امید.، فتح آبادی، جلیل.، پورشهریار، حسین (1401). ساخت برنامه داربست سازی انگیزشی براساس الگوی نقشهنگاری مداخله و اثربخشی آن بر جهتگیریهای هدفی و ارزیابیهای شناختی والدین، فصلنامه روانشناسی کاربردی، 16 (3)، 11-41.
رنج بخش، معصومه.، میرهاشمی، مالک.، و ابوالمعالی، خدیجه (1400). روابط ساختاری بین مهارتهای اجتماعی عاطفی و عملکرد تحصیلی: نقش میانجی گر انگیزش تحصیلی، فصلنامه علمی پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 9 (1)، 75-88.
رنج بخش، معصومه.، میرهاشمی، مالک.، و ابوالمعالی، خدیجه (1400). مدل ساختاری تکانش گری و عملکرد تحصیلی با بررسی نقش میانجی انگیزش در دانشآموزان دختر متوسطه، فصلنامه علمی پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 9 (3)، 81-92.
شاکرمی، محمود.، لطیفی، زهره.، موسوی، شکوفه (1398). اثربخشی گروه درمانی متمرکز بر شفقت بر میزان پرخاشگری، خودتنظیمی هیجانی و انگیزش تحصیلی دانشآموزان پسر مقطع ابتدایی، فصلنامه علمی پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 7 (2)، 77-87.
شکری، امید.، و تبریزی، آرزو (۱۳۹۷). نقش واسطهای تابآوری روانشناختی در رابطة ارزیابیهای شناختی و حمایت اجتماعی ادراکشده با بهزیستی هیجانی و رفتارهای سلامت در نوجوانان. فصلنامه روانشناسی سلامت، ۷ (۲۶)، 100-75.
صالحزاده، پروین.، شکری، امید.، و فتحآبادی، جلیل (1396الف). سبک زندگی تحصیلی سلامتمحور: ایدهای نوظهور در روانشناسی سلامت تحصیلی. فصلنامه روانشناسی تربیتی، (46)13، 30-1.
صالحزاده، پروین.، شکری، امید.، و فتحآبادی، جلیل (1396ب). ساخت و اعتباریابی پرسشنامه رفتارهای سبک زندگی تحصیلی ارتقادهنده و بازدارنده سلامت تحصیلی: چشم اندازی بر نظریههای معاصر انگیزش پیشرفت. اندازهگیری تربیتی، دوره 8 (30)، 61-105.
گراوند، هوشنگ.، و پاک مهر، حمیده (1400). ارائه مدل علی تأثیر جهتگیریهای انگیزشی و فشارآورهای تحصیلی بر خودکارآمدی پژوهشی: نقش واسطهای روحیه پژوهشی، فصلنامه علمی پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 9 (1)، 89-102.
گشتاسبی، زهرا.، شکری، امید.، فتح آبادی، جلیل.، و شریفی، مسعود (1396). تاثیر برنامة بازآموزی اسنادی بر هیجانات پیشرفت و مشغولیت تحصیلی دانشجویان. فصلنامة پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، (4)4، 38-23.
گودرزناصری، الهه.، شکری، امید.، و کمری، سامان (۱۳۹۶). تفاوتهای جنسیتی در خودناتوانسازی تحصیلی: نقش جهتگیریهای هدف پیشرفت. دوفصلنامه روانشناسی معاصر، ۱۲(۲)، ۱۲۸-۱۴۰.
لکی، داود.، شکری، امید.، سپاهمنصور، مژگان.، و ابراهیمی، سارا (1397). رابطه تابآوری تحصیلی و ارزیابیهای شناختی با خودناتوانسازی تحصیلی: نقشواسطهای هیجانهای پیشرفت. فصلنامه روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، سال چهاردهم، شماره 55، 329- 342.
منصورنژاد، زهرا.، ملک پور، مختار.، قمرانی، امیر.، و یارمحمدیان، احمد (۱۳۹۸). اثربخشی آموزش مهارتهای خودتعیینگری بر نیازهای روانشناختی بنیادی دانشآموزان با مشکلات رفتاری برونیسازی شده. مجله دستاوردهای روانشناختی، ۲۶(۱)، ۱-۱۶.
نوری مختاری، فاطمه.، شکری، امید.، و فتح آبادی، جلیل (زیرچاپ). طراحی مدل مفهومی نیمرخ انگیزشی دانشجویان: یک مطالعه داده بنیاد، مطالعات آموزش و یادگیری،
Agnoli, S., Runco, M.A., Kirsch, C., & Corazza, G.E. (2018). The role of motivation in the prediction of creative achievement inside and outside of school environment. Thinking skills and creativity, 28, 167-176
Altintas, E., Karaca, Y., Moustafa, A., & El Haj, M. (2020). Effect of best possible self intervention on situational motivation and commitment in academic context. Learning and Motivation, 69, https://doi.org/10.1016/j.lmot.2019.101599.
Anderman, E. M. (2020). Achievement motivation theory: Balancing precision and utility. Contemporary Educational Psychology, 61, 101864.
Asterhan, S. G. (2018). Exploring enablers and inhibitors of productive peer argumentation: The role of individual achievement goals and gender. Contemporary Educational Psychology, 54, 66-78.
Balkis, M. (2018). Academic amotivation and intention to school dropout: The mediation role of academic achievement and absenteeism. Asia Pacific Journal of Education, 38(2), 257-270.
Brisson, M., & Dicke, A. (2017). Short intervention, sustained effects: promoting students math competence beliefs, efforts, and achievement. American Educational Research Journal, 54, 6, 1048-1078.
Bugler, M., McGeown, S., & St Clair-Thompson, H. (2016). An investigation of gender and age differences in academic motivation and classroom behaviour in adolescents. Educational Psychology, 36(7), 1196-1218.
Cleary, T. J., Velardi, B., & Schnaidman, B. (2017). Effects of the Self-Regulation Empowerment Program (SREP) on middle school students' strategic skills, self-efficacy, and mathematics achievement. Journal of School Psychology, 64, 28–42.
Dryden, R. P., Perry, R. P., Hamm, J. M., Chipperfield, J. G., Clifton, R. A., Parker, P. C., & Krylova, M. V. (2021). An attribution-based motivation treatment to assist first-generation college students reframe academic setbacks. Contemporary Educational Psychology, 64, 101938.
Egmond, M. C., Hanke, K., Omarshah, T. T., Navarrete Berges, A., Zango, V., & Sieu, C. (2020). Self‐esteem, motivation and school attendance among sub‐Saharan African girls: A self‐determination theory perspective. International Journal of Psychology.
Elliot, A. J., & Hulleman, C. S. (2017). Achievement goals. In A. J. Elliot, C. S. Dweck, & D.S. Yeager (Eds.). Handbook of competence and motivation: Theory and application (pp.43–60). New York, NY, US: The Guilford Press.
Gaspard, H., Parrisius, C., Piesch, H., Wille, E., Nagengast, B., Trautwein, U., & Hulleman, C. H. (2019). The effectiveness of a utility-value intervention in math classrooms: A cluster-randomized trial. Paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Association, Toronto.
Gaspard, H., Wigfield, A., Jiang, Y., Nagengast, B., & Trauwein, U. (2018). Dimensional comparisons: How academic track students achievements are related to their expectancy and value beliefs across multiple domains. Contemporary educational psychology, 52, 1-14.
Gladstone, J. R., Häfner, I., Turci, L., Kneißler, H., & Muenks, K. (2018). Associations between parents and students’ motivational beliefs in mathematics and mathematical performance: The role of gender. Contemporary Educational Psychology, 54, 221-234.
Gottfried, A. E. (2019). Academic intrinsic motivation: Theory, assessment and longitudinal research. Advances in Motivation Science. Elsevier Inc.
Graham, S. (2020). An attributional theory of motivation. Contemporary Educational Psychology, https://doi.org/10.1016/j.cedpsych.2020.101861.
Häfner, I., Flunger, B., Dicke, A. L., Gaspard, H., Brisson, B. M., Nagengast, B., & Trautwein, U. (2018). The role of family characteristics for students’ academic outcomes: A person‐centered approach. Child development, 89(4), 1405-1422.
Hamm, J. M., Perry, R. P., Chipperfield, J. G., Hladkyj, S., Parker, P. C., & Weiner, B. (2020). Reframing achievement setbacks: A motivation intervention to improve 8- Year graduation rates for students in science, technology, engineering, and mathematics (STEM) Fields. Psychological Science, 31(6). https://doi.org/10.1177/ 0956797620904451, 095679762090445 095679762090633.
Harris, K. R., Graham, S., & Santangelo, T. (2013). Self-regulated strategies development in writing: Development, implementation, and scaling up. In H. Bembenutty, T. J. Cleary, & A. Kitsantas (Eds.), Applications of self-regulated leaning across diverse disciplines: A tribute to Barry J. Zimmerman (pp. 59–88). Charlotte, NC: Information Age Publishing.
Hattie, J., Hodis, F. A., & Kang, S. H. (2020). Theories of motivation: Integration and ways forward. Contemporary Educational Psychology, 61, 101865.
Hiller, S. E. (2018). Mastering science with metacognitive and self-regulatory strategies: A teacher-researcher dialogue of practical applications for adolescent students. New York: Nova Science Publishers.
Hiller, S. E., & Kitsantas, A. (2014). The effect of a horseshow crab citizen science program on student science performance and STEM career motivation. School Science and Mathematics Journal, 114(6), 302–311.
Hodges, C. B., & Kim, C. (2013). Improving college students attitudes toward mathematics. techTrends,57(4), 59-66. http://doi.org/10.1007/s11528.013.0679-4.
Horowitz, E., Sorensen, N., Oyserman, D. (2018). Teachers can do it: Scalable identity-based motivation intervention in the classroom. Contemporary educational psychology, 54, 12-28.
Jansen, M., Scherer, R., & Schroeders, U. (2015). Students' self-concept and self-efficacy in the sciences: Differential relations to antecedents and educational outcomes. Contemporary Educational Psychology, 41, 13-24.
Karakis, H., Karamete, A., & Okçu, A. (2016). The effects of a computer-assisted teaching material, designed according to the ASSURE instructional design and the ARCS model of motivation, on students' achievement levels in a mathematics lesson and their resulting attitudes. European Journal of Contemporary Education,15(1), 105–113.
Keller, J.M. (2018). The MVP Model: Overview and application. New direction for teaching and learning, 152, 13-26.
Kelley, J., & Pohl, B. (2018). Using structured positive and negative reinforcement to change student behavior in educational setting in order to achieve student academic success. Multidisciplinary Journal for education, social and technological sciences, 5(1), 17-29.
Kim, C., & keller, J. M. (2008). Effects of motivational and volitional email message with personal messages on undergraduate students motivation, study habits and achievement.British journal of educational technology, 39(1), 36-51.
Kim, J., Christy, A., & Schlegel, R. (2017). Existential ennui: examining the reciprocal relationship between self-alination and academic amotivation. Social psychological and personality science, 9(7), 853-862.
Koenka, A. C. (2020). Academic Motivation Theories Revisited: An Interactive Dialog between Motivation Scholars on Recent Contributions, Underexplored Issues, and Future Directions. Contemporary Educational Psychology, https://doi.org/10.1016/j.cedpsych.2019.101831.
Kriegbaum, K., Becker, N., & Spinath, B. (2018). The relative importance of intelligence and motivation as predictors of school achievement: A meta-analysis. Educational Research Review, 25, 120-148.
Kurt, P. Y., & Keçik, İ. (2017). The effects of arcs motivational model on student motivation to learn English. European Journal of Foreign Language Teaching, 2 (1), 36-42.
Lee, J., Chang, E. C., Lucas, A. G., & Hirsch, J. K. (2019). Academic Motivation and Psychological Needs as Predictors of Suicidal Risk. Journal of College Counseling, 22(2), 98-109.
Li. K., keller, J. M. (2018). Use of the ARCS model in education: A literature review. Computers & Education,122: 54-62.
Martin, A.J., Sperling, R.A., & Newton, K.J. (2020). Handbook of Educational Psychology and Students with Special Needs (1st ed.). Routledge. https://doi-org.ezp3.semantak.com/10.4324/9781315100654
Martinek, D., Hofmann, F., & Kipman, U. (2016). Academic self-regulation as a function of age: The mediating role of autonomy support and differentiation in school. Social Psychology of Education, 19, 729–748.
Meyer, J., Fleckenstein, J., & Köller, O. (2019). Expectancy value interactions and academic achievement: Differential relationships with achievement measures. Contemporary Educational Psychology, 58, 58-74.
Nishimura, T., & Sakurai, S. (2017). Longitudinal changes in academic motivation in Japan: Self-determination theory and East Asian cultures. Journal of Applied Developmental Psychology, 48, 42-48.
Nolen, S. B. (2020). A situative turn in the conversation on motivation theories. Contemporary Educational Psychology, 61, 101866.
Pape, S. J., Bell, V. Cl, & Yetkin-Ozdemir, I. (2013). Sequencing components of mathematics lessons to maximize development of self-regulation: Theory, practice, and intervention. In H. Bembenutty, T. J. Cleary, & A. Kitsantas (Eds.), Applications of self-regulated leaning across diverse disciplines: A tribute to Barry J. Zimmerman (pp. 29–58). Charlotte, NC: Information Age Publishing.
Pestana, J,Vicente., Valenzuela, Rafael., Codina, Nuria(2018). Self-determination theory applied to flow in conservatoire music practice: the roles of perceived autonomy and competences and autonomous and controlled motivation, psychology of music, 46(1), 33-48.
Quint, W. L., Baldwin, O., parker, P., & Pyan, R. (2017). Motivating young language learners: A longitudinal model of self-determinaned motivation in elementary school foreign language classes. Longtemporary Educational Psychology, 49, 140-150.
Ranney, M. L., Pittman, S. K., Riese, A., Ybarra, M., Huang, J., Spirito, A., & Rosen, R. (2018, January). mobile health intervention development Principles: Lessons from an adolescent cyberbullying intervention. In proceedings of the 51st Hawaii International Conference on System Sciences.
Renninger, K. A., & Hidi, S. (2016). The power of interest for motivation and engagement. New York: Routledge.
Rosenzweig, E. Q., & Wigfield, A. (2016). STEM motivation interventions for adolescents: A promising start, but further to go. Educational Psychologist, 51, 146–163.
Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2020). Intrinsic and extrinsic motivation from a self-determination theory perspective: Definitions, theory, practices, and future directions. Contemporary Educational Psychology, 61, 101860.
Ryan, R. M., Ryan, W. S., Di Domenico, S. I., & Deci, E. L. (2019). The CHAPTER6 Nature and the Conditions of Human Autonomy and Flourishing. The Oxford Handbook of Human Motivation, 89.
Scherrer, V., Preckel, F., Schmidt, I., & Elliot, A. J. (2020). Development of achievement goals and their relation to academic interest and achievement in adolescence: A review of the literature and two longitudinal studies. Developmental Psychology, 56(4), 795.
Schunk, D. H., & DiBenedetto, M. K. (2020). Motivation and social cognitive theory. Contemporary Educational Psychology, 60, https://doi.org/10.1016/j.cedpsych.2019.101832.
Shin, D., Lee, M., Ha, E., Park, H., Ahn, S., Son, E., & Bong, M. (2019). Science for all: boosting the science motivation of elementary school students with utility value intervention. Learning and Instruction, 60, 104-116.
Shin. H. (2018). The role of friends in help-seeking tedences during early adolescence: Do classroom goal structures moderate selectin and influence of friends? Contemporaryeducational psychology, 53, 135-145.
Song, J., & Chung, Y. (2020). Reexamining the interaction between expectancy and task value in academic settings. Learning and Individual Differences, 78, https://doi.org/10.1016/j.lindif.2020.101839.
Trevino, K. M., Raghunathan, N., Latte-Naor, S., Polubriaginof, F. C., Jensen, C., Atkinson, T. M.,... & Mao, J. J. (2021). Rapid deployment of virtual mind-body interventions during the COVID-19 outbreak: feasibility, acceptability, and implications for future care. Supportive Care in Cancer, 29(2), 543-546.
Turel, Y. K., & Sanal, S. O. (2018). The effects of ARCS based e-book on student’s achievement, motivation and anxiety. Computers & Education, 127, 130-140.
Urdan, T., & Kaplan, A. (2020). The origins, evolution, and future directions of achievement goal theory. Contemporary Educational Psychology, 61, 101862.
Walton, G., & Wilson, T. (2018). Wise interventions: Psychological remedies for social and personal problems. Psychological Review, 125(5), 617–655. https://doi.org/ 10.1037/rev0000115.
Wentzel, R. Kathryn., Miele, B. David. (2016). Handbook of motivation at school, Talor & Francis Group: NewYork and London.
Wigfield, A., & Eccles, J. S. (2020). 35 Years of research on students’ subjective task values and motivation: A look back and a look Forward. In A. Elliot (Vol. Ed.), Advances in motivation science: Vol. 7, (pp. 162–193). New York: Elsevier.
Wigfield, A., & Gladstone, J. R. (2019). What Does Expectancy-value Theory Have to Say about Motivation and Achievement in Times of Change and Uncertainty? In Motivation in Education at a Time of Global Change: Theory, Research, and Implications for Practice (pp. 15-32). Emerald Publishing Limited.
Wigfield, A., Rosenzweig, E., & Eccles, J. (2017). Achievement values. In A. J. Elliot, C. S. Dweck, & D. S. Yeager (Eds.). Handbook of competence and motivation: Theory and application (pp. 116–134). (2nd ed.). New York, NY: Guilford Press.
Yu, S., & Levesque-Bristol, C. (2020). A cross-classified path analysis of the self-determination theory model on the situational, individual and classroom levels in college education. Contemporary Educational Psychology, 30-61 | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 176 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 256 |