تعداد نشریات | 41 |
تعداد شمارهها | 1,112 |
تعداد مقالات | 9,521 |
تعداد مشاهده مقاله | 17,166,576 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 12,020,340 |
Weaving reflexivity and revealing of the self in online foreign language practice | ||
Quarterly of Iranian Distance Education Journal | ||
دوره 5، شماره 2، فروردین 2024، صفحه 140-156 اصل مقاله (1.05 M) | ||
نوع مقاله: scientific-research | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30473/idej.2021.52791.1067 | ||
نویسنده | ||
josephine remon* | ||
. Lecturer, Department of Studies of the English-speaking World, ICAR Université Lyon 2, France | ||
چکیده | ||
Introduction In the context of collaborative online foreign language practice, we look at how metacognition and revealing of the self combine when the full potential of the digital tools are put to use. We present a qualitative study of a corpus of written contributions by English as a foreign language distance French learners and look into a model for teaching and learning in which emotions are integrated. We study how expression of emotion and commenting on learning are combined in the learners’ discourse. We thus give insight into the meeting point of technology on the one hand and learning and teaching strategies on the other hand, and detail diverse appropriation regimes within a community of trust (Privas-Bréauté & Rémon, 2018). | ||
کلیدواژهها | ||
online؛ foreign language؛ Weaving reflexivity | ||
عنوان مقاله [English] | ||
انعکاس و آشکارسازی خود در تمرین آنلاین زبان خارجی | ||
نویسندگان [English] | ||
ریمون ژوزفین | ||
مدرس، گروه مطالعات جهان انگلیسی زبان، دانشگاه ICAR Lyon 2، فرانسه | ||
چکیده [English] | ||
در زمینه تمرین مشترک زبان خارجی آنلاین، ما به چگونگی ترکیب فراشناخت و آشکارسازی خود-ترکیب زمانی که از پتانسیل کامل ابزارهای دیجیتال استفاده می شود، نگاه می کنیم. ما یک مطالعه کیفی از مجموعهای از مشارکتهای مکتوب توسط انگلیسی بهعنوان یک زبان خارجی از راه دور زبانآموزان فرانسوی ارائه میکنیم و به مدلی برای آموزش و یادگیری میپردازیم که در آن احساسات ادغام شدهاند. ما مطالعه می کنیم که چگونه بیان احساسات و اظهار نظر در مورد یادگیری در گفتمان یادگیرندگان ترکیب می شود. در طول مطالعه ما، رژیمهای تخصیصی مختلفی ظاهر شد، مانند افزونگی، که در آن دانشآموز همان پیام را در انجمن و در یادداشت روزانه منتشر میکند، یا تخصیص تدریجی، که در آن دانشآموز از یک پست توصیفی در مورد واژگان به یک پست شامل استفاده از ضمیر اول شخص "من" برای یک پست عاطفی اجتماعی با استفاده از علامت تعجب و اشاره به خانواده. مواردی وجود داشت که ارجاع به فرآیندهای شناختی، شمول همسالان، آشکارسازی خود و استفاده از فناوری یک بافت پیچیده شناختی-اجتماعی-عاطفی را تشکیل میداد. ما این بافندگی را به مشارکت حداکثری یادگیرنده در قلب یک جامعه اعتماد مرتبط میکنیم و تلاش میکنیم تا این تعامل را الگوبرداری کنیم. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
نامزدی, تمرین زبان آنلاین, انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی, آشکارسازی خود | ||
مراجع | ||
[1] Rémon, J., Privas-Bréauté, V. (2018). Introduction – Confiance, reliance et apprentissage des langues dans l’enseignement supérieur, Recherche et pratiques pédagogiques en langues de spécialité. 37(1), pp. 1-4.
[2] Chaplier, C., Crosnier, E. (2014). Dimension et autonomisation psycho-affectives dans deux dispositifs hybrides – Études de cas en master 2. Alsic. 17. DOI: 10.4000/alsic.2739
[3] Khaled, F. “La communication des émotions chez l'enfant (colère, joie, tristesse); études de cas et confrontation de théories linguistiques”, Thèse de doctorat, sous la direction de Aliyah Morgenstern (2016).
[4] Piccardo, E. (2013). Évolution épistémologique de la didactique des langues: La face cachée des émotions, Lidil, 48, pp. 17-36.
[5] J. Aden, L’empathie, socle de la reliance en didactique des langues-cultures, in: J. Aden, T. Grimshaw, H. Penz (Eds.), Enseigner les langues-cultures à l’ère de la complexité: Approches interdisciplinaires pour un monde en reliance, Bruxelles: Peter Lang, (2010). pp. 23-44.
[6] Rémon, J. (2017). Off-task space, autotelism and unveiling of the self on a distance language learning forum, QWERTY Open and Interdisciplinary Journal of Technology, Culture and Education, 12(1), pp.12-38.
[7] J. Rémon, Prégnance de l’intime et pratique de la langue à distance: Du chaos au développement langagier. in: M. Berchoud, C. Collière-Whiteside, A-M Voise (Eds.), Apprendre de l’intime: Entre littérature et langues, Louvain-la-Neuve: EME Editions. https://halshs.archives-ouvertes.fr/halshs-01121566/document
[8] Château, A., Zumbihl, H. (2010). Le carnet de bord, un outil permettant le cheminement vers l'autonomisation dans un dispositif d'apprentissage de l'anglais en ligne? Alsic, 13, https://doi.org/10.4000/alsic.1392
[9] Aguilar-Río J. I. (2013). L’enseignement d’une langue comme pratique émotionnelle: Caractérisation d’une performance, ébauche d’une compétence, Lidil, 48, pp. 137-156.
[10] Arnold, J. (2006). Comment les facteurs affectifs influencent-ils l'apprentissage d'une langue étrangère? Ela. Études de linguistique appliquée, 144 (4), pp. 407-425.
[11] F. Berdal-Masuy, (Ed.), Émotissage. Les émotions dans l’apprentissage des langues. Louvain: PUL, (2018).
[12] Satar, H. M., Akcan, S. (2018). Pre-service EFL teachers' online participation, interaction, and social presence, Language Learning & Technology, 22(1), pp. 157-183.
[13] Molinari, G., Poellhuber, B., Heutte, J., Lavoué, E., Sutter, W. D., Caron, P-A. (2016). L’engagement et la persistance dans les dispositifs de formation en ligne: regards croisés, Distances et médiations des savoirs, 13. https://doi.org/10.4000/dms.1332. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 36 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 47 |