تعداد نشریات | 41 |
تعداد شمارهها | 1,105 |
تعداد مقالات | 9,457 |
تعداد مشاهده مقاله | 17,069,627 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 11,962,559 |
تحلیل کتاب فارسی سوم ابتدایی با روش کلوز با رویکرد آموزش مجازی | ||
فناوری و دانش پژوهی در تعلیم و تربیت | ||
دوره 3، شماره 4 - شماره پیاپی 10، فروردین 1403، صفحه 65-72 اصل مقاله (253.24 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30473/t-edu.2024.71067.1138 | ||
نویسندگان | ||
فهیمه مسلمی1؛ لیلی فاتحی* 2؛ یاسر غالب برآباد1 | ||
1دانشجوی دکتری فلسفهی تعلیم و تربیت، گروه روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران. | ||
2کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، گروه روانشناسی و علوم تربیتی ,، دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، شیراز، ایران. | ||
چکیده | ||
تحلیل محتوا از روشهای اسنادی و پنهانگر است که به بررسی نظاممند، عینی، کمّی و تعمیمپذیر پیامهای ارتباطی موجود در متن میپردازد و درنتیجه وارد تاویل و نشانهشناسی محتوای پیام نمیشود. هدف از پژوهش حاضر ارزیابی کتاب فارسی پایه سوم ابتدایی سال 1399-1398 بر اساس روش کلوز و دسترسی به میزان پایبندی محتوای آن به رعایت اصول برنامهریزی در تنظیم ساختار است. مورد مطالعه، کتاب فارسی پایهی سوم است و برای اجرای روش یک نمونه تصادفی شامل 26 دانشآموز کلاس سوم ابتدایی شهر شیراز انتخاب شد. برای جمعآوری اطلاعات از آزمون محققساخته استفاده شد. تجزیهوتحلیل اطلاعات نشان داد که محتوای مطالب در سطح خودآموز و مستقل میباشد. لذا به معلمان پیشنهاد میشود در صورت آموزش مجازی یا تدریس در مدارس چندپایه از تواناییهای دانشآموزان در تدریس این درس استفاده نموده و تمرکز خود را بیشتر بر درسهای دیگر قرار دهند. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش مجازی؛ تحلیل محتوا؛ کتاب فارسی؛ روش کلوز | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Analysing the third elementary Persian book using the Cloze method with the approach of virtual education | ||
نویسندگان [English] | ||
Fahime Moslemi1؛ Lili Fatehi2؛ Yaser Ghaleb Barabad1 | ||
1Ph.D. Student in Philosophy of Education, Department of Psychology & Educational sciences, Isfahan University, Isfahan, Iran. | ||
2Master of Educational Management, Department of Psychology & Educational sciences, Islamic Azad University of Shiraz, Shiraz, Iran. | ||
چکیده [English] | ||
Content analysis is one of the documentary and covert methods that deals with the systematic, objective, quantitative and generalizable examination of the communication messages in the text and as a result does not enter into the interpretation and semiotics of the message content.The purpose of the present research is to evaluate the third-grade Persian textbook of 2018-2019 based on the Clouse method and assess the degree of adherence of its content to the principles of planning in setting the structure. The case study was the third-grade Persian book, a random sample of 26 third-grade elementary school students in Shiraz city was selected to implement the cloze method. A researcher-made test was used to collect information. The analysis of the information showed that the content of the material is self-learning and independent. So it is suggested that the teachers use the students' abilities in teaching this lesson in the virtual education or teaching in multi-grade schools and focus more on other lessons. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Virtual education, Content analysis, Persian Book, Cloze method | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 119 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 124 |