تعداد نشریات | 41 |
تعداد شمارهها | 1,114 |
تعداد مقالات | 9,524 |
تعداد مشاهده مقاله | 17,190,923 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 12,032,567 |
پدیدارشناسی درک و کاربرد سواد ارتباطی در سازمانهای ورزشی: ذینفعان کلیدی فدراسیون کبدی ایران | ||
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 18 اردیبهشت 1403 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30473/jsm.2024.69510.1807 | ||
نویسندگان | ||
مجید بهرامی1؛ مینا مستحفظیان* 2؛ مهناز مروی3 | ||
1گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد نجف آباد، دانشگاه آزاد اسلامی، نجف آباد، ایران | ||
2مرکز تحقیقات طب ورزشی، واحد نجف آباد، دانشگاه آزاد اسلامی، نجف آباد، ایران | ||
3مرکز تحقیقات طب ورزشی، واحد نجف آباد، دانشگاه آزاد اسلامی، نجف آباد، ایران | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش حاضر، بررسی تجربه زیستۀ ذینفعان کلیدی فدراسیون کبدی ایران در مسئله درک و کاربرد سواد ارتباطی بود که با یک روش کیفی و با استراتژی پدیدارشناسانه، صورت پذیرفت. با استفاده از نمونهگیری هدفمند، 17 نفر از ذینفعان اصلی به عنوان مشارکتکننده انتخاب گردیدند. شیوه جمعآوری دادهها با مصاحبۀ نیمهساختاریافته بود. این پژوهش دیدگاه پدیدارشناسی توصیفی هوسرل را به کار گرفت. برای تجزیه و تحلیل پاسخ به سؤالات باز از روش تحلیل دادههای کولایزی (1978) استفاده شد. ذخیرهسازی و مدیریت دادهها با استفاده از نرم افزار NVivo 11.0 انجام شد. بر اساس تجزیه و تحلیل انجام شده، پنج دامنه یا مضمون اصلی بدست آمد که عبارتند از: 1. درک محدود از سواد ارتباطی؛ 2. وضع نه چندان مناسب شایستگی تکوینی؛ 3. وجود شکاف دیجیتالی؛ 4. تفکر محاسباتی پایینتر از انتظار و 5. شناخت محدود از سطوح ارتباط. مشخص گردید که ذینفعان اصلی ورزش کبدی، از لحاظ درک سواد ارتباطی در جایگاه خوبی میباشند، اما این درک درست، منجر به بکارگیری و کاربرد سواد ارتباطی در آنها نگردیده است. ایجاد برنامههای توسعه شایستگیهای تکوینی مانند توسعه مهارتهای تکوینی، تفکر انتقادی، حل مسائل، و تفکر الگوریتمی، ارتقاء اهمیت شایستگیهای تکوینی از طریق ترویج، انتقال اطلاعات و آموزش به دیگر ذینفعان و افراد مرتبط، پیشنهاد گردید. این منابع باید برای تمام ذینفعان اصلی در دسترس باشند. | ||
کلیدواژهها | ||
بازیگران اصلی؛ پدیدارشناسی توصیفی؛ سطوح ارتباط؛ سواد ارتباطی؛ کبدی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Phenomenology of Understanding and Application of Communication Literacy in Sports Organizations: Key Stakeholders of Iran Liver Federation | ||
نویسندگان [English] | ||
majid bahrami1؛ Mina Mostahfezian2؛ mahnaz marvi3 | ||
1Department of Physical Education and Sports Science, Najafabad Branch, Islamic Azad University, Najafabad, Iran | ||
2Associate Prof of Sports Medicine Research Center, Najafabad Branch, Islamic Azad University, Najafabad, Iran | ||
3Sport Medicine Research Center, Najafabad Branch, Islamic Azad University, Najafabad, Iran | ||
چکیده [English] | ||
The aim of the current research was to investigate the lived experience of the key stakeholders of the Iranian Liver Federation in the problem of understanding and applying communication literacy, which was done with a qualitative method and a phenomenological strategy. Using purposive sampling, 17 main stakeholders were selected as participants. The method of data collection was semi-structured interview. This research used Husserl's descriptive phenomenological perspective. To analyze the answers to the open questions, the data analysis method of Colaizi (1978) was used. Data storage and management were done using NVivo 11.0 software. Based on the analysis, five main domains or themes were obtained, which are: 1- limited understanding of communication literacy; 2- not very suitable state of developmental competence; 3- Existence of digital divide; 4- Computational thinking lower than expected and 5- Limited knowledge of communication levels. It was found that the main beneficiaries of liver sports are in a good position in terms of understanding communication literacy, but this correct understanding has not led to the application and application of communication literacy in them. It was suggested to create development programs for formative skills such as development of formative skills, critical thinking, problem solving, and algorithmic thinking, promoting the importance of formative skills through promotion, information transfer and training to other stakeholders and related people. These resources should be available to all key stakeholders. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Communication Literacy, Descriptive Phenomenology, Kabaddi, Levels of Communication, Main actors | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 78 |