تعداد نشریات | 41 |
تعداد شمارهها | 1,105 |
تعداد مقالات | 9,457 |
تعداد مشاهده مقاله | 17,069,519 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 11,962,507 |
بررسی موانع و مشکلات توانمندسازی کارکنان آموزشی کمیته امداد امام خمینی(ره) در حوزه آموزش الکترونیکی | ||
فناوری و دانش پژوهی در تعلیم و تربیت | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 08 شهریور 1403 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30473/t-edu.2024.71828.1151 | ||
نویسندگان | ||
قباد فولادی* 1؛ زهره اسمعیلی2؛ محمود اکرامی3؛ حمید ملکی3 | ||
1دانشجوی دکتری، گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران. | ||
2استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران. | ||
3دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران. | ||
چکیده | ||
در سالهای، استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای مقاصد آموزشی به عنوان راهنما و هدایتگر، هر روز با سرعت بیش از پیش پیشرفتهای جدید را برای بشریت به ارمغان آورده است. بنابراین پژوهش حاضر به شناسایی موانع و مشکلات توانمندسازی جهت آموزش الکترونیکی کارکنان آموزشی کمیته امداد امام خمینی(ره) پرداخته است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت رویکرد کمی و روش توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان و افراد شاغل در بخشهای مرتبط در کمیته امداد امام خمینی استان تهران است که با روش نمونهگیری در دسترس 377 نفر انتخاب و پرسشنامه محقق ساخته بین آنها توزیع شد. سپس به منظور بررسی روایی پرسشنامه از تحلیل عاملی تأییدی و به منظور بررسی فرضیات تحقیق از مدلسازی معادلات ساختاری روش الگویابی معادلات ساختاری (SEM) با کمک نرمافزار SmartPLS 3 استفاده شد. در راستای توانمندسازی آموزش الکترونیکی کارکنان کمیته امداد موانع شامل: عوامل فردی، عوامل مدیریتی سازمانی، عوامل زیر ساختی و فنی، عوامل پداگوژیکی، عوامل نگرشی، عوامل مالی و اقتصادی است. یافتهها نشان داد تمامی ضرایب بارهای عاملی از 4/0 بیشتر است و اعداد معناداری بزرگتر از 96/1 نشان از مناسب بودن این مدل دارد و بنابراین مدل نهایی طراحی و ارائه شد. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش الکترونیکی؛ توانمندسازی؛ کارکنان آموزشی؛ کمیته امداد | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Examining the Obstacles and Problems of Empowering Educational Staff of the Imam Khomeini Relief Committee in the Field of E-Learning | ||
نویسندگان [English] | ||
ghobad fooladi1؛ Zohreh Esmaeili2؛ Mahmoud Ekrami3؛ Hamid Maleki3 | ||
1PHD Steudent, Department of Educational Sciences,, Payam Noor University, Tehran, Iran. | ||
2Assistant Professor of Educational Sciences, Payame Noor University, Tehran, Iran. | ||
3Associate Professor, Department of Educational Sciences, Payame Noor University, Tehran, Iran. | ||
چکیده [English] | ||
Over the years, the use of information and communication technology for educational purposes as a guide has brought new developments to humanity at a faster pace every day. Therefore, the present research has identified the obstacles and problems of empowerment for the e-learning of the educational staff of the Imam Khomeini Relief Committee. This research is applied in terms of purpose and in terms of the nature of quantitative approach and descriptive-survey method.The statistical population includes all the employees and people working in related departments in the Imam Khomeini Relief Committee of Tehran Province, 377 people were selected by the available sampling method and a researcher-made questionnaire was distributed among them. Then, in order to check the validity of the questionnaire, confirmatory factor analysis was used and in order to check the research hypotheses, structural equation modeling (SEM) was used with the help of SmartPLS 3 software.In order to empower the electronic learning of the relief committee employees, the obstacles include: individual factors, organizational management factors, infrastructural and technical factors, pedagogical factors, attitudinal factors, and financial and economic factors. The findings showed that all factor loading coefficients are greater than 0.4 and significant numbers greater than 1.96 indicate the appropriateness of this model, and therefore the final model was designed and presented. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Empowerment, e-learning, Relief committee, Educational staff | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 37 |