
تعداد نشریات | 41 |
تعداد شمارهها | 1,189 |
تعداد مقالات | 10,221 |
تعداد مشاهده مقاله | 19,265,613 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 13,311,597 |
طراحی مدل نوآوری سازمانی مبتنی بر چابکی یادگیری در ادارات ورزش و جوانان | ||
مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش | ||
دوره 11، شماره 3 - شماره پیاپی 43، مهر 1403، صفحه 112-1222 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30473/fmss.2024.11903 | ||
نویسندگان | ||
ناهید قوی پنجه* 1؛ سعید رومیانی2؛ حلیمه پیری3 | ||
1دکتری مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران | ||
2دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه مازندران | ||
3دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد | ||
چکیده | ||
هدف این تحقیق طراحی مدل نوآوری سازمانی مبتنی بر چابکی یادگیری در ادارات ورزش و جوانان بود. در این تحقیق که به روش کیفی انجام شد، از نظریه دادهبنیاد با رویکرد ساختگرای چارمز برای جمعآوری و تحلیل دادهها استفاده شد. دادهها از طریق مصاحبههای نیمهساختاریافته با مدیران و خبرگان حوزه رفتار سازمانی در ادارات ورزش و جوانان سراسر کشور گردآوری شد. نمونهگیری بهصورت در دسترس انجام شد و در مجموع 13 مصاحبه بهمنظور دستیابی به اشباع نظری صورت گرفت. تحلیل دادهها شامل کدگذاری مقدماتی و کدگذاری متمرکز، یادداشتبرداری و بررسی مفاهیم به صورت همزمان با جمعآوری دادهها بود. برای اعتبارسنجی نتایج، از روشهای تأیید مصاحبهشوندگان، تطبیق اعضا و بررسی همکار بهره گرفته شد، و از فرآیندهای ساختاریافته برای تضمین پایایی استفاده شد. بر اساس یافتههای تحقیق شاخصهای مؤثر بر نوآوری سازمانی مبتنی بر چابکی یادگیری در ادارات ورزش و جوانان شامل فرهنگ نوآورانه، رهبری حمایتگرایانه، تحلیل نیازهای سازمانی، فرایندهای ایدهپردازی، افزایش کارایی و اثربخشی، توانمندسازی کارکنان و توسعه پایدار است. در این راستا، توصیه میشود مدیران ادارات ورزش و جوانان با تقویت چابکی یادگیری سازمانی و ایجاد فضایی برای اشتراک دانش، نوآوریهای سازمانی را بهبود بخشند. همچنین، لازم است برنامههای آموزشی منظم و مشارکتهای بینسازمانی برای تبادل تجربه و ایدهها، طراحی و اجرا شود. | ||
کلیدواژهها | ||
چابکی؛ فرهنگ نوآورانه؛ ایدهپردازی؛ توسعه پایدار | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Designing an Organizational Innovation Model Based on Learning Agility in the Departments of Sports and Youth | ||
نویسندگان [English] | ||
Nahid Ghavipanjeh1؛ Saeed Roumiyani2؛ Halimeh Piri3 | ||
1PhD in Sports Management, Faculty of Physical Education, Mazandaran University, Babolsar, Iran | ||
2PhD student in sports management, University of Mazandaran | ||
3University Of Mashhad | ||
چکیده [English] | ||
This study aimed to design a model of organizational innovation based on learning agility in the Departments of Sports and Youth. Using a qualitative approach, the research employed grounded theory with Charmaz's constructivist method for data collection and analysis. Data were gathered through semi-structured interviews with managers and experts in organizational behavior from Sports and Youth Departments across the country. The sampling was conducted on an available basis, and a total of 13 interviews were carried out to reach theoretical saturation. Data analysis involved initial and focused coding, note-taking, and simultaneous concept exploration alongside data collection. To validate the findings, methods such as participant confirmation, member checking, and peer review were used. Structured processes were implemented to ensure reliability. The results identified key factors influencing organizational innovation based on learning agility in the Departments of Sports and Youth. These factors included innovative culture, supportive leadership, organizational needs analysis, ideation processes, increased efficiency and effectiveness, employee empowerment, and sustainable development. It is recommended that managers in the Departments of Sports and Youth enhance organizational learning agility and foster an environment for knowledge sharing to improve organizational innovation. Furthermore, regular training programs and inter-organizational collaborations for the exchange of experiences and ideas should be designed and implemented | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Agility, Innovative Culture, Idea Generation, Sustainable Development | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 37 |