تعداد نشریات | 41 |
تعداد شمارهها | 1,138 |
تعداد مقالات | 9,766 |
تعداد مشاهده مقاله | 17,907,862 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 12,517,382 |
تحلیلی بر عمل کرد طرح سباح در آموزش مهارت های شنا بین دانش آموزان و موانع اجرای بهینه این طرح از دیدگاه مربیان و کارشناسان | ||
فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی | ||
مقاله 8، دوره 3، شماره 3 - شماره پیاپی 11، اسفند 1393، صفحه 95-104 اصل مقاله (319.69 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
اسکندر حسین پور* 1؛ میر محمد کاشف1؛ محسن وحدانی1؛ یوسف منگشتی جونی2 | ||
1مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران | ||
2دانشگاه ارومیه | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش حاضر تحلیلی بر عمل کرد طرح سباح در آموزش مهارت های شنا به دانش آموزان و بیان موانع اجر ای این طرح از د یدگاه مربیان و کارشناسان بود. 8,34 و تود ة شاخص بدنی ± پژوهش در دو بخش به صورت نیمه تجربی و توصیفی- پیمایشی صورت پذیرفت. در بخش نیمه تجرب ی 30 نفر با م یانگین سن ی 5,98 23,98 از میان فراگیران به صورت تصادفی خوشه ای انتخاب و با ارزیابی مربیان و داوران در پیش آزمون و پس آزمون مورد سنجش قرار گرفتند. در بخش ±2,05 ابزار این بخش پرسش نامه محق ق .(N= توصیفی، جامعة آماری شامل کلیة مربیان طرح و کارشناسان ادارات و نواحی آموزش وپرورش شهرستان ارومیه بودن د( 43 ساخته ای بود که مشکلات و موانع اجرای طرح را در 4 بعد: امکانات و فضاها، مدیریت و برنامه ریزی، مشکلات مربوط به مربیان و مشکلات وابسته به دانش آموزان df= و 43 AGFI= بررسی می کرد. روایی صوری و محتوایی پرسش نامه توسط اساتید مجرب تربیت بدنی و روایی ساز ة آن از طریق تحلیل عامل ی تأیید ی ( 0,91 به دست آمد. به منظور تجزیه وتحلیل داده ها α= مورد تأیید قرار گرفت و ضریب پایایی آن در یک مطالعة مقدماتی با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 85 (P= و 0,00 از آزمون رتبه ای فریدمن، یومان – ویتنی و ویلکاکسون استفاده شد. یافته ها نشان داد که در تمامی مهارت های شنا ب ین پ یش آزمون و پس آزمون تفاوت معنادار ی وجود دارد. در بخش بررسی موانع اجرای بهینة طرح، مشخص شد که بیشترین مشکلات به ترتیب مربوط به کمبود امکانات و تجهیزات، مشکلات مربوط به مرب یان، مدیریت و برنامه ریزی و درنهایت مشکلات دانش آموزان است. آنچه در این تحقیق به دست آمده حاکی از تأثیرگذار بودن طرح دارد. ولی تا نتیجه مطلوب و موردنظر فاصله دارد که باید با مهیا نمودن شرایط، امکانات و برنامه ریزی و مدیریت مناسب زمینة را برای آموزش و یادگیری بهتر فراهم نمود. | ||
کلیدواژهها | ||
طرح سباح؛ مهارت های شنا؛ موانع | ||
عنوان مقاله [English] | ||
An Analysis on the Performance of Sabah project on Training of swimming skills by students and the difficulties to its better application from the point of view of trainers and experts | ||
نویسندگان [English] | ||
Eskandar Hoseinpour1؛ Mir Mohammad Kashef1؛ Mohsen Vahdani1؛ Yousef Mogashti Joni2 | ||
چکیده [English] | ||
This study intends to investigate the Performance of Sabah project on Training of swimming skills to students. It also tries among study the difficulties of its better application from the point of trainers and experts view. The study included two sections: one is quasi- experimental and the other is descriptive. In quasi- experimental section, a sample of 30 students within age range of 8.34±5.98 and BMI of 23.98±2.05 are randomly selected and tested in a pre-test and post-test order. In the descriptive section the population included all the trainers and experts of the project in education and schooling offices in Orumieh (N=43). The instrument used in this section was a researcher made questionnaire including 4 sections of facilities, environment, management and programming, those related to the trainers and problems related to the students. Face validity and content validity of the questionnaire were confirmed by the experienced professors in the field of physical Training. Its Construct validity was also confirmed through use of factor analysis (p=0.00, df=43, AGFI= 0.91). The reliability of the test was 0.85. The tests used for data analysis as follows: Friedman, U Mann Whitney and Wilcoxon. Results showed that in all of the swimming skills there is a meaningful difference between pre-test and post-test. regarding the difficulties, the analysis showed that problems are mostly related to facilities, trainers, management and programming and students, respectively. The findings of the study show that the project has been successful but it surely is far away from the defined goals. By providing appropriate facilities and with a good programming and management, we can pave the way for a better Training and learning. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Social responsibility, Loyalty, sports Manufacturers | ||
مراجع | ||
- اسمعیلی، محمدرضا (1388). "تاریخ تربیتبدنی و ورزش". انتشارات سمت. - برد، آن ماری (1991). "روانشناسی رفتار ورزشی". ترجمه حسن مرتضوی، سازمان تربیتبدنی، دفتر آموزش و تحقیقات. - توکلی، بهرام (1382). "نقدی بر برنامههای فدراسیون شنا". مصاحبه با روزنامه همشهری. چهارشنبه 22مرداد، شماره 3135، 7-6. - رشید پور، عبدالمهدی (1362). "شنا (تاریخچه، اصول مکانیکی، روش تدریس، مربیگری)". انتشارات روزبهان. - رضوی، سید محمدحسین، فیروزی، منصور و فرزان، فرزام (1391). "بررسی موانع و چالشهای توسعه شنا در ایران." پژوهشهای مدیریت ورزشی و علوم حرکتی،2(4)،12-1. - سیف، علیاکبر (1392). "روانشناسی یادگیری و آموزش." ویرایش هفتم، انتشارات دوران. - کاشف، میر محمد (1377). "آموزش شنا". انتشارات دانشگاه ارومیه. - کاشف، میر محمد (1387). "آموزش شنا،" انتشارات مؤسسه کتاب همراه. - کارگر، غلامعلی، گودرزی، محمود، اسدی، حسن، هنری، حبیب(1382). "تحلیل وضعیت اماکن ورزشی کشور و تعیین عوامل مؤثر بر بهرهوری از دیدگاه خبرگان و ارائه مدل بهرهوری"،نشریه حرکت، شماره28،149-127. - کریمی، جواد، (1364). "نگاهی به تاریخ تربیتبدنی جهان". انتشارات نشر دانشگاهی. - کوزه چیان، هاشم و همکاران (1387). "بررسی عملیات مدیریت خطر در استخرهای عمومی و خصوصی در شهر تهران." نشریه مدیریت ورزشی (حرکت)، شماره 2، ص 149-165. - گایینی، عباسعلی (1385). "آموزش شنا 1 و 2." انتشارات دانشگاه پیام نور. - مارک اچ انشل(2006). "روانشناسی ورزش از تئوری تا عمل". ترجمه، دکتر علیاصغر مسدود. انتشارات اطلاعات. - ملک، محمد (1389). "بررسی عوامل بازدارنده در اجرای بهینه طرح ملی آموزش شنا." همایش تربیت بدون کلام، مشهد مهر90. - نیک نزاد، مهناز (1378). "جایگاه ورزش در طبقات مختلف اجتماعی." پایاننامه کارشناسی ارشد جامعهشناسی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز. - Aggazzotti, G. Fantuzzi, G. Righi, E. & Predieri, G. (1998). Blood and breath analyses as biological indicators of exposure to trihalomethanes in indoor swimming pools. Science of the Total Environment, 217, 155-163.
- Aiking, H. van Acker, M. B. Scholten, R. J. Feenstra, J. F. & Valkenburg, H. A. (1994). Swimming pool chlorination: a health hazard? Toxicology Letters, 72(1-3), 375-380
- Austin,George and Nobl.Jim(1990)Swimming for fitness-A &C Blak,London
- Bernard, A. Carbonnelle, S. Michel, O. Higuet, S. de Burbure, C. Buchet, J-P. Hermans, C. Dumont, X. & Doyle, I. (2003). Lung hyperpermeability and asthma prevalence in schoolchildren: unexpected associations with the attendance at indoor chlorinated swimming pools. Occupational and Environmental Medicine, 60, 385-394.
- Australian Swimming Incorporated (ASI). 1998. Annual Report 1987–1988, Canberra: ASI.
- Ferkins, Lesley and Shilbury, David. 2010. Developing Board Strategic Capability in Sport Organizations: The National-Regional Governing Relationship. Sport Management Review; Volume 13, August 2010, pp 235- 254.
- Green, Mick and Houlihan, Barrie 2005. Elite Sport Development: Policy Learning and Political Priorities. Routledge press, London and New York.
- Karen Hollowell, eHow Contributor (2003) Problems in Educational Administration swimining
- Lieberman, L.J. & Houston-Wilson, C. (1999). Overcoming the barriers to including students with visual impairments and deaf-blindess in to physical education. Re:View, 31(3), 129-138.
- Mark R.Stevenson,Miroslava Rimajova,Dean Edgecombe, (1988–2000) Ken Vickery, Childhood Drowning: Barriers Surrounding Private Swimming Pools
- Matsumoto, I. Araki, H. Tsuda, K. Odajima, H. Nishima, S. Higaki, Y. Tanaka, H. Tanaka, M. & Shindo, M. (1999). Effects of swimming training on aerobic.
- Paul, Singh 2008. Facilities, Equipment and Supplies: “Bringing Multi-Disciplinary Sports Facilities to the Rural Areas Will Unleash a Massive Pool of Potential Sports Stars”. M. A.
- Ozer D,Nalbant S,Aktop A,Duman O,Keles I,ToramanNF(2002) School of Physical Education and Sports, Akdeniz University, | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,737 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,838 |