تعداد نشریات | 41 |
تعداد شمارهها | 1,129 |
تعداد مقالات | 9,657 |
تعداد مشاهده مقاله | 17,574,896 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 12,271,139 |
تأثیر محبوبیت شرکت بر هزینه سرمایه | ||
فصلنامه علمی پژوهش های اقتصاد صنعتی | ||
مقاله 4، دوره 2، شماره 5، مهر 1397، صفحه 51-60 اصل مقاله (753.7 K) | ||
نوع مقاله: کاربردی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30473/indeco.2020.31067.1071 | ||
نویسندگان | ||
وحید بخردی نسب* 1؛ فاطمه ژولانژاد* 2 | ||
1دکتری حسابداری، گروه حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد نجف آباد، نجف آباد، ایران. | ||
2دانشجوی دکتری حسابداری، گروه حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد نجف آباد، نجف آباد، ایران. | ||
چکیده | ||
هدف از مطالعه حاضر بررسی تأثیر محبوبیت شرکت بر هزینه سرمایه در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران میباشد. جامعه آماری این پژوهش کلیه شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق تهران طی بازه زمانی 1385 تا 1392 بوده و حجم نمونه با استفاده از روش حذف سیستماتیک بالغ بر 117 شرکت میباشد. دادههای پژوهش با استفاده از نرم افزار ره آوردین نوین گردآوری شده و تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از روش اقتصاد سنجی مبتنی بر رهیافت پانل دیتا انجام شده است. نتیجه پژوهش حاکی از آن است که با افزایش محبوبیت در شرکت، هزینهی سرمایه شرکتهای پذیرفته شده در بورس تهران، به طور قابل ملاحظهای کاهش مییابد. | ||
کلیدواژهها | ||
محبوبیت شرکت؛ هزینه سرمایه؛ شاخص 100 -IMI | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The Effect of the Company Reputation on Cost of Equity | ||
نویسندگان [English] | ||
Vahid BekhradiNasab1؛ Fatemeh Zholanezhad2 | ||
1Department of accounting, Najaf Abad branch, Islamic Azad Univercity, Najaf Abad, Iran | ||
2Phd Student, Department of accounting, Najaf Abad branch, Islamic Azad Univercity, Najaf Abad, Iran | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this study is to investigate the effect of the company's reputation on the cost of Equity in companies listed in Tehran Stock Exchange. The statistical population of this study is all companies listed in Tehran Stock Exchange during the period of 2006 to 2013 and the sample is 117 companies using systematic elimination method (Systematic Removal Method). Data were collected using modern software and data analysis was performed using the panel method based on econometric method. The result of the research suggests that, with increasing reputation in the company, the cost of Equity of companies accepted in the Tehran Stock Exchange will be significantly reduced. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Company Reputation, Cost of Equity, Index IMI -100 | ||
مراجع | ||
جولایی کلی، اعظم (1393). "بررسی ارتباط بین آرم، تصویر و شهرت شرکت با رضایت مشتریان (مطالعه موردی: شرکت سیمان آبیک قزوین)". پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه پیام نور استان البرز، دانشکده مدیریت و حسابداری. داوران، طاهره (1390). "تأثیر شهرت شرکت بر گرایشات رفتاری مشتریان (مورد مطالعه بازار لوازم خانگی)". پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهراء، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی. رعنا ورنوسفادرانی، فرهاد (1391). بررسی تأثیر شهرت و توجیهات مدیرعامل درخصوص عملکرد ضعیف شرکت بر قضاوت سرمایهگذاران در مورد عملکرد آتی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم اداری و اقتصاد. زارع پور، ابراهیم؛ سید حمید خداداد حسینی و حمیده رشادت جو (۱۳۸۹)، بررسی تأثیر شهرت شرکت، قمیتها و هزینهها بر ارزش و وفاداری مشتریان محصولات صوتی تصویری، اولین کنفرانس بینالمللی مدیریت و نوآوری، شیراز. شیر کرمی، طوبی (1392). بررسی تأثیر اجزای هویت بصری شرکت بر شهرت در صنعت بانکداری (مورد مطالعه بانک سینا). پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه الزهراء، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی. گلدی صدقی، امان و ابراهیم عابسی (1389)، "بررسی تأثیر کارایی عناصر سرمایه فکری بر عملکرد مالی شرکتها در بورس تهران"، فصلنامه بررسیهای حسابداری و حسابرسی، 17(2)، صص 46-35. Anginer D., Warburton A.J., and C. Yildizhan (2011). “Corporate Reputation and Cost of Debt”. Unpublished paper, The World Bank, Syracuse University and University of Michigan. Barth M.E., Konchitchki Y. and W.R. Landsman (2013). “Cost of Capital and Earnings Transparency”. Journal of Accounting and Economics, No. 55, pp. 206–224. Cao Ying, James N., Myers Linda A., Myers . Thomas C. Omer (2015). “Company Reputation and the Cost of Equity Capital”. Rev Account Stud . 20:42–81. DOI 10.1007/s11142-014-9292-9. Cao Y., Myers L.A. and T.C. Omer (2012). “Does Company Reputation Matter for Financial Reporting Quality?” Evidence from restatements. Contemporary Accounting Research, No.29, pp.956–990. Chan L.K.C., Lakonishok J. and T. Sougiannis (2001). “The Stock Market Valuation of Research and Development Expenditures”. The Journal of Finance, No. 56, pp. 2431–2456. Diamond D.W. (1989). “Reputation Acquisition in debt Markets”. Journal of Political Economy, No.97, pp.828–862. Francis J., Nanda D. and P.M. Olsson (2008). “Voluntary Disclosure, Earnings Quality and Cost of Capital”. Journal of Accounting Research, NO.46, pp.53–99. Gomes A. (2000). “Going Public without Governance: Managerial Reputation Effects”. The Journal of Finance, No.55, pp.615–646. Kothari S.P., Li X. and J.E. Short (2009). “The Effect of Disclosures by Management, Analysts and Business Press on Cost of Capital, Return Volatility and Analyst Forecasts: A Study Using Content Analysis”. The Accounting Review, No. 84, pp.1639–1670. Lin X. (2012). “Endogenous Technological Progress and the Cross-section of Stock Returns”. Journal of Financial Economics, No.103, pp.411–427. Ronald Chibuike Iwu-Egwuonwu (2011), “Corporate Reputation & Firm Performance: Empirical Literature Evidence”, International Journal of Business and Management, Vol. 6, No. 4. Sadok El Ghoul, Omrane Guedhami, Chuck C.Y. Kwok, Dev Mishra (2010). “Does Corporate Social Responsibility Affect the Cost of Capital?”, Academy of International Business Meeting, Vol35, No. 9, pp. 2388-2406. Siegel J. (2005). “Can Foreign firms Bond themselves Effectively by Renting U.S. securities laws?”, Journal of Financial Economics, No. 75, pp.319–359. Sullivan P.H. (2000). Value Driven Intellectual Capital: How to Convert Intangible Corporate Assets into Market Value. John Wiley & Sons, Inc. Weng Pei-Shih Wan-Yi Chen. (2017). “Doing good or choosing well? Corporate Reputation, CEO Reputation and Corporate Financial Performance”. The North American Journal of Economics and Finance. Vol.39, pp.223-240. Yi Grace Ji, Cong Li, Michael North, Jiangmeng Liu. (2017). “Staking Reputation on Stakeholders: How does Stakeholders’ Facebook Engagement help or ruin a Company’s Reputation?” Public Relations Review. Vol 43, Issue1, pp. 201-210. Zraková Diana Milan Kubina, Gabriel Koman (2017). “Influence of Information communication System to Reputation Management of a Company”. Procedia Engineering. Vol. 192, pp.1000-1005.
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 377 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 209 |