تعداد نشریات | 41 |
تعداد شمارهها | 1,101 |
تعداد مقالات | 9,444 |
تعداد مشاهده مقاله | 17,029,814 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 11,941,740 |
ورود به بازار کالای با کیفیت پایین توسط تولیدکننده برند با کیفیت بالا(رویکرد تئوری بازیها) | ||
فصلنامه علمی پژوهش های اقتصاد صنعتی | ||
دوره 3، شماره 8، شهریور 1398، صفحه 67-78 اصل مقاله (574.25 K) | ||
نوع مقاله: مدل سازی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30473/indeco.2020.6994 | ||
نویسندگان | ||
نعیمه حضوری* 1؛ کیومرث شهبازی2 | ||
1گروه اقتصاد- دانشکده اقتصاد و مدیریت-دانشگاه ارومیه-ایران | ||
2دانشگاه ارومیه | ||
چکیده | ||
امروزه یکی از مهمترین تهدیدات برای تولیدکنندگان برندهای با کیفیت بالا، حضور تولیدکنندگانی است که همان برندهاا را با کیفیت پایین و قیمت کمتر ارائه میکنند. در این مقاله دو بنگاه اصلی تولیدکننده در نظر گرفته شده است، یک بنگاه تولیدکننده اصلی بوده و هر دو نوع برند(هم کیفیت بالا و هم کیفیت پایین) را تولید میکند و بنگاه دیگر فقط تولیدکننده برند با کیفیت پایین است. سپس بازی بین این دو بنگاه طراحی شده و به بررسی پیامدهای حاصل از این بازی اشاره شده و استراتژیهایی برای تولیدکنندگان برند با کیفیت بالا و پایین در زمینه قیمت ارائه شده است. نتایج حاکی از رابطه مستقیم بین قیمت برند با کیفیت پایین و کیفیت برند با کیفیت بالا است. و همچنین رابطه مستقیمی بین قیمت و کیفیت برند با کیفیت بالا وجود دارد. از طرف دیگر رابطه بین کیفیت برند تولیدی کیفیت پایین و هزینههای تولید برندکیفیت بالا، معکوس است. همچنین رابطه بین برند تولیدی با کیفیت پایین و عدم مطلوبیت ناشی از خرید کالای کیفیت پایین ( ) معکوس است. از مهمترین نتایج بدست آمده در این تحقیق میتوان گفت اثرات رفاهی تولیدکننده برند با کیفیت بالا در صورت ورود به بازار برندهای با کیفیت پایین افزایش مییابد. | ||
کلیدواژهها | ||
تمایز عمودی؛ کیفیت؛ ورود به بازار؛ نظریه بازی ها | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Entry into the Low Quality Goods Market by the Manufacturer of High Quality Brand (Game Theory Approach) | ||
نویسندگان [English] | ||
Naeimeh Hozouri1؛ Kiumars Shahbazi2 | ||
1Department of Economics, Faculty of Economics and Management, Urmia University, Iran | ||
2Urmia university | ||
چکیده [English] | ||
Today, one of the most important threats to manufacturers of high quality signs is the presence of manufacturers who offer the same signs with low quality and lower price. In this article, two main manufacturing companies are considered, one is the main manufacturing company and produces both types of signs (both high quality and low quality) and the other company is only producing low quality signs. Then the game between these two companies is designed and the consequences of this game are reviewed and strategies are provided for the producers of high quality and low quality signs in the field of price. The results show a direct relationship between the price of a low quality token and the quality of a high quality token. There is also a direct relationship between price and quality of high quality tokens. On the other hand, the relationship between the quality of the low quality production mark and the production costs of the high quality mark is inverse. Also, the relationship between low quality production mark and unfavorableness due to the purchase of low quality goods (λ) is inverse. One of the most important results obtained in this research can be said that the welfare effects of the producer of high quality signs will increase if they enter the market of low quality signs. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Quality, Vertical Differentiation, Entry into the market, Game Theory | ||
مراجع | ||
شای، اوز (1393). سازمان صنعتی: نظریه وکاربردها (کیومرث شهبازی). تهران: مرکز نشر دانشگاهی (1995). نظری، محسن؛ عابدی، ابوالفضل و حامد خراسانی طرقی (1393)، عوامل تعیین کننده قصد خرید برندهای تقلبی لوکس (مطالعه موردی شهر تهران)، فصلنامه مدیریت برند، شماره 2، صص61-48. Auer R., Chaney T. and P. Saure (2012). Quality Pricing-to-Market, Seminar Participants at the ASSA Annual Meeting 2008, Austrian National Bank, the Bank of Spain. Baumann S. and M. Klymak (2017). It’s Good to be Bad: A Model of Low Quality Dominance in a Full Information Consumer Search Market. Royal Economic Society. Brito D., Tselekounis M. and H. Vasconcelos (2019). Input Price Discrimination in the Presence of Downstream Vertical Differentiation, Economics Letters, Volume 184. Calmette M.F., Kilkenny M., Loustalan C., Pechoux I. and C. Bernard (2016), A Model of International Trade with Vertical Differentiation and Stackelberg leadership. working paper. No 16, p.708. Gabszewicz J.J. and J.F. thisse (1979). “Price Competition and Income Disparities”, Journal of economic theory, No. 20, pp. 340-359. Jansen M. and de Faria A.L. (2002), Product Labeling, Quality and International Trade, CEPR Discussion Paper No 3552. Halim P., Swasto B., Hamid D. and M.R. Firdaus (2014), The Influence of Product Quality, Brand Image, and Quality of Service to Customer Trust and Implication on Customer Loyalty, European Journal of Business and Management, 29(6), pp. 159-166. Kwong K.K., Yu W.Y.P., Leung J.W.K. and K. Wang (2009). Attitude Toward Counterfeits and Ethnic Groups: Comparing Chinese and Western Consumers Purchasing Counterfeits. Journal of Euromarketing, 18(1), pp.157–168. Maldonado C. and E.C. Hume (2005). “Attitudes Toward Counterfeit Products: An Ethical Perspective”. Journal of Legal, Ethical and Regulatory Issues, 8(2), pp. 105-117. Motta M., Thisse JF. and A. Cabrales (1997), On the Persistence of Leadership or Leapfrogging in International Trade, International Economic Review, 38(4), pp. 809-824. Swindells Norman (995), "Managing the Quality of Information Products", Managing Information. pp 35-37. Wilcox K., Kim H.M. and S. Sen (2009). Why Do Consumers Buy CounterfeitLuxury Brands? Journal of Marketing Research, 46(2), pp.247–259. Yu Y., Dong Y. and X. Guo (2018), Pricing for Sales and Per-use Rental Services with Vertical Differentiation, European Journal of Operational Research, Volume 270, Issue 2, pp.586-598.
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 244 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 182 |