تعداد نشریات | 41 |
تعداد شمارهها | 1,131 |
تعداد مقالات | 9,682 |
تعداد مشاهده مقاله | 17,641,115 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 12,309,233 |
تحلیل تأثیر نقش بازیوارسازی بر پیامدهای روانشناختی و رفتاری اساتید مورد مطالعه: سامانه LMS دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه | ||
فصلنامه علمی روانشناسی کار | ||
مقاله 6، دوره 1، شماره 3، آذر 1401، صفحه 69-78 اصل مقاله (257.38 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30473/jpsy.2023.65300.1017 | ||
نویسندگان | ||
پیمان اکبری* 1؛ سالار رحمتی2 | ||
1استادیار، گروه مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران. | ||
2کارشناس ارشد، مدیریت دولتی دانشگاه پیام نور، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
هدف از این پژوهش، تحلیل تأثیر نقش بازیوارسازی بر پیامدهای روانشناختی و رفتاری است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش، توصیفی - پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش شامل (136نفر) از اساتید دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه بود، که با جدول مورگان و طریق نمونهگیری تصادفی ساده 100 نفر انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه استاندارد بود. روایی و پایایی پرسشنامهها حاکی از آن بودند که ابزارهای اندازهگیری از روایی و پایایی خوبی برخوردارند. نتایج فرضیهها، نشان داد که بازیوارسازی بر پیامدهای روانشناختی و رفتاری به ترتیب تأثیر قوی، مستقیم و معنیدار، تأثیر ضعیف، مستقیم و غیرمستقیم و معنیدار، دارد، پیامدهای روانشناختی بر رفتاری تأثیر قوی، مستقیم و معنیدار دارد، از طرفی پیامدهای روانشناختی نقش میانجیگری در تأثیرگذاری بازیوارسازی بر پیامد رفتاری ایفا میکند. دانشگاه پیام نور به منظور ارتقای سامانه LMS خود، بایستی گامهایی را جهت بهبود بازیوارسازی بر دارد چرا که میتواند به ارتقای مثبت پیامدهای روانشناختی و رفتاری و کاهش این پیامدها منجر شود | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Analysis of the Effect of Gamification on the Psychological and Behavioral Conse-quences Case study: LMS system of PNU, Kermanshah Province | ||
نویسندگان [English] | ||
Peyman Akbari1؛ Salar Rahmati2 | ||
1Assistant Professor of Public Management, Payame Noor University, Tehran, Iran | ||
2Master of Public Administration, Payame Noor University, Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
This study aimed to analyze the effect of Gamification on Psychological and Behavioral Consequences. The current research is applied in terms of purpose and descriptive survey in terms of nature and method. The statistical population included (136) professors of Payame Noor University in Kermanshah province, who were selected by Morgan's table and 100 people were selected through simple random sampling. The data collection tool was a Gamification and Psychological and Behavioral Consequences questionnaires. The validity and reliability of the questionnaires indicated that the measurement tools have good validity and reliability. The results of the hypotheses showed that gamification has a strong, direct and significant effect on psychological (t: 9.37 β: 0.65)and behavioral (t: 2.24 β: 0.16) consequences, a weak, direct and indirect and significant effect, psychological consequences have a strong, direct and significant effect on behavior(t: 10.13 β: 0.72), on the other hand Psychological consequences play a mediating role in the influence of gamification on behavioral outcome(sobl: 6.87). To improve its LMS system, Payame Noor University should take steps to improve gamification because it can lead to the improvement of psychological and behavioral consequences and the reduction of these consequences. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Gamification, Psychological outcomes, Behavioral outcomes, LMS system of PNU | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 110 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 114 |