
تعداد نشریات | 41 |
تعداد شمارهها | 1,164 |
تعداد مقالات | 10,041 |
تعداد مشاهده مقاله | 18,755,623 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 13,022,332 |
بررسی میزان و نحوه بکارگیری کتابهای الکترونیکی در فعالیتهای آموزشی و پژوهشی اعضای هیئت علمی دانشگاههای دولتی شهر اصفهان | ||
پژوهش های کتابخانه های دیجیتالی و هوشمند | ||
مقاله 1، دوره 1، شماره 3، آذر 1393، صفحه 13-25 اصل مقاله (504.86 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
چکیده | ||
هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان و نحوه بکارگیری کتابهای الکترونیکی در فعالیتهای آموزشی و پژوهشی اعضای هیئت علمی دانشگاههای دولتی شهر اصفهان در سال 1393-1392 انجام شده است. روش : این پژوهش کاربردی و از نوع توصیفی- پیمایشی میباشد. جامعه پژوهش از طریق فرمول تعیین حجم نمونه کوکران 238 نفر برآورد شد و روش نمونهگیری تصادفی- طبقهای متناسب با حجم است و پرسشنامه محقق ساخته میباشد. روایی پرسشنامه توسط اساتید مجرب تایید و پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ در فعالیتهای آموزشی و پژوهشی 95/0 محاسبه شد. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شد. یافتهها: یافتههای پژوهش نشان داد که میزان و نحوه بکارگیری کتاب الکترونیکی در فعالیتهای آموزشی و پژوهشی اعضای هیئت علمی دانشگاههای دولتی شهر اصفهان بیشتر از سطح متوسط میباشد. همچنین میزان کاربرد مؤلفه روشهای آگاهی و دستیابی به کتاب الکترونیکی در فعالیتهای آموزشی و پژوهشی اعضای هیئت علمی دانشگاههای دولتی شهر اصفهان، کمتر از سطح متوسط و میزان کاربرد استفاده از محتوای کتاب الکترونیکی در فعالیتهای آموزشی و پژوهشی، بیشتر از سطح متوسط میباشد. نتیجهگیری: پژوهش حاضر برآن است تا با مشخص کردن میزان نیاز و نحوه بکارگیری کتابهای الکترونیکی در فعالیتهای آموزشی و پژوهشی اعضای هیئت علمی به عنوان کاربران ویژه کتابخانههای دانشگاهی لزوم فراهمآوری انواع کتابهای الکترونیکی متناسب با این کاربران را نشان دهد. | ||
کلیدواژهها | ||
دانشگاه اصفهان؛ دانشگاه صنعتی اصفهان؛ دانشگاه علوم پزشکی اصفهان؛ فعالیتهای آموزشی؛ فعالیتهای پژوهشی؛ کتابهای الکترونیکی؛ هیئت علمی. | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Studying the Amount and Manner of Using e-books in Educational and Research Activities by Faculty Members at Isfahan State Universities | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,536 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,042 |