![سامانه مدیریت نشریات علمی دانشگاه پیام نور](./data/logo.png)
تعداد نشریات | 41 |
تعداد شمارهها | 1,138 |
تعداد مقالات | 9,757 |
تعداد مشاهده مقاله | 17,846,823 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 12,463,899 |
بررسی تاثیر دوره های آموزش ضمن خدمت بر توانمندسازی دبیران تربیتبدنی | ||
فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی | ||
مقاله 9، دوره 1، شماره 2، آبان 1391، صفحه 81-88 اصل مقاله (396.69 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
صدیقه حیدری نژاد* ؛ محمد بهرامی؛ طاهره ازمشا | ||
دانشگاه شهید چمران اهواز | ||
چکیده | ||
توانمندسازی کارکنان یکی از تکنیکهای مؤثر برای استفاده بهینه از ظرفیتها و تواناییهای آنان جهت دستیابی به اهداف سازمانی است. هدف این پژوهش بررسی تاثیر دورههای آموزش ضمنخدمت بر توانمندسازی دبیران تربیتبدنی شهر اهواز بود. تحقیق حاضر از نوع توصیفی- همبستگی بوده و به شکل میدانی انجام شدهاست. جامعه آماری کلیه دبیران تربیت بدنی زن و مرد در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان شهر اهواز در سال تحصیلی 1390 بودند (n=398). نمونه آماری با استفاده از جدول مورگان و به روش تصادفی خوشهای تعیین شد(n=200). ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه ویژگیهای فردی و پرسشنامه تعدیل یافته توانمندسازی نادری(1386) بود. روایی سازه از طریق تحلیل عاملی (0/88) و پایایی از طریق آلفا کرونباخ (0/98 ) محاسبه شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی (ضریب همبستگی اسپیرمن، آزمون یومن ویتنی، تحلیل رگرسیون چندگانه) انجام شد (0/05=α). نتایج تحقیق نشان داد به طورکلی بین دوره های آموزشضمنخدمت با توانمندسازی رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد. همچنین بین دیدگاه زنان و مردان در مورد میزان افزایش توانمندسازی بر اثر دوره های آموزش ضمن خدمت تفاوت معناداری مشاهده شد که این میزان در میان دبیران زن بیشتر از دبیران مرد بود. نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد از میان دورههای مختلف آموزش ضمن خدمت، دوره های تخصصی پیشبینی کننده قویتر برای توانمندسازی دبیران تربیت بدنی می باشد. | ||
کلیدواژهها | ||
توانمندسازی؛ آموزش ضمن خدمت؛ دبیران تربیت بدنی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Study of effect of in-service training courses on empowerment of physical education teachers | ||
نویسندگان [English] | ||
Sedigheh Heydarinejad؛ Mohammad Bahrami؛ Tahere Azmsha | ||
چکیده [English] | ||
Staff’s empowerment is one of the most effective techniques for optimum use of their potentials and abilities to achieving organizational goals. The goal of this research was studying the effect of in-service training courses on empowerment of physical education training. The statistical society of this research was all women and men physical education training in 3 levels of primary, secondary and high school in Ahvaz city (N= 398), that statistical sample was determined by using of Morgan table (n=200) This research is descriptive-corrolational type and was conducted by field research. For data collection has used of Naderi empowerment adjustment questionnaire (2007). In addition to, formal and contend verifying of questionnaire that certified by masters of physical education faculty, also, verifying of questionnaire structure has done by using of exploratory factor analysis and varimax gyration (KMO=0.882). The questionnaire stability reported (0.987) in kronbakh alpha method. The data analysis has done by using of kolmogroph-smearof test, Freidman test, multiple regression analysis (α=0.05). The result of research shows, generally, there is a positive and significance relation between (r=0.16, sig=0.003).in-service training courses had the most effect on the dimensions of (Responsibility, competition, choosing strategy and learning) and there is multiple relation between different dimensions of empowerment with in-service training courses. In addition just, research dimension (p=0.001, t=3.39) is qualified for prediction of on duty training courses of physical education trainers. Also, the amount of empowerment increasing on effect of in-service training courses between women trainers was more than men trainers. Also, results of multiple regression showed among several in service training,especialcoursesare most predictive for teacher’s empowerment | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Empowerment, in-service Training, physical education trainers | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 12,388 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 5,949 |