تعداد نشریات | 41 |
تعداد شمارهها | 1,129 |
تعداد مقالات | 9,650 |
تعداد مشاهده مقاله | 17,543,499 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 12,251,569 |
تأملی بر اخلاق جهانی در نظام آموزش از دور | ||
فصلنامه ارزش شناسی در آموزش (فلسفه تعلیم و تربیت سابق) | ||
مقاله 3، دوره 2، شماره 1، فروردین 1395، صفحه 33-40 اصل مقاله (421.38 K) | ||
نویسنده | ||
مرجان معصومیفرد* | ||
استادیار دانشگاه پیام نور | ||
چکیده | ||
جریان باز اطلاعات در نظام آموزش از دور و آموزش مجازی سبب شدهاست تا در هزاره سوم، اخلاق و مسائل اخلاقی توجه متخصصان تعلیم و تربیت را به خود معطوف نماید و برایناساس، هدف از نگارش این مقاله بررسی نقش و جایگاه اخلاق جهانی در نظام آموزش از دور است. پژوهش حاضر با استفاده از روش توصیفی-تحلیلی به گردآوری اطلاعات کتابخانهای شامل شناسایی، مطالعه، طبقهبندی اطلاعات، تجزیه و تحلیل آنها و جمعبندی اطلاعات درخصوص موضوع مورد مطالعه پرداختهشده و چگونگی ایجاد اخلاق جهانی معنادار در نظام آموزش از دور و آموزش الکترونیکی را مورد بررسی قرار میدهد. نتایج این پژوهش نشان میدهد با توجه به اینکه نظامهای آموزش از دور در سطح جهانی فعالیت میکنند، مخاطبانی به گستردگی همه فرهنگها و ادیان در جهان دارند. لذا، قائلشدن به اخلاق جهانی که شامل اجماعی حداقلی درخصوص اخلاق است میتواند تهدیدهای اخلاقی در این نظام آموزشی در هزاره سوم را تبدیل به فرصتهای رشد اخلاقی نماید، چرا که توسل به اخلاق جهانی در نظام آموزش از دور سبب تجربه جهان مجازی امنتر بر پایه قانون طلایی انسانیت برای همه انسانها درحوزه آموزش از دور خواهدشد. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش از دور؛ اخلاق؛ اخلاق جهانی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Universal Ethic in Distance Education | ||
نویسندگان [English] | ||
Marjan MasoomiFard | ||
چکیده [English] | ||
Consensus of ethics can change ethical threats to ethical growth opportunities during the third millennium in this educational system. By observing the unlimited exchange of information in distance education system in third millennium has directed the attention of teaching and training experts to ethic and ethical issues. Thus, the aim of this article is to investigate the role and place of universal ethic in distance education. In this study, the researcher has used descriptive-analytical method to gather library information including identification, study, classification, analysis and summarizing the information regarding the process of creating universal meaningful ethic in distance education. Results of this study showed that since distance education systems are active at world level, they have addressees as wide as all cultures and religions throughout the world; therefore, observing universal ethic which is a minimum universal ethic in distance education system, one will experience a safer virtual world which is based upon the golden rule of humanity for all mankind in distance education. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Distance Education, Ethic, Universal Ethic | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,479 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,806 |