تعداد نشریات | 41 |
تعداد شمارهها | 1,121 |
تعداد مقالات | 9,577 |
تعداد مشاهده مقاله | 17,381,322 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 12,128,186 |
طراحی الگوی بالندگی حرفه ای، سازمانی و فردی اعضای هیأت علمی دانشکده های تربیت بدنی وسنجش برازش آن | ||
فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی | ||
مقاله 10، دوره 8، شماره 4 - شماره پیاپی 32، فروردین 1399، صفحه 99-112 اصل مقاله (726.85 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30473/arsm.2020.6811 | ||
نویسندگان | ||
غلامرضا شعبانی بهار1؛ محمد علی قره2؛ محمد سیاوشی* 3 | ||
1استاد، مدیریت ورزشی، دانشگاه علامه طباطبایی | ||
2دانشیار، مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نور | ||
3استادیار، مدیریت ورزشی ، دانشگاه پیام نور | ||
چکیده | ||
هدف از پژوهش حاضر، طراحی الگوی توسعۀ بالندگی حرفهای، سازمانی و فردی اعضای هیأت علمی دانشکدههای تربیت بدنی دانشگاههای دولتی کشور بود. پژوهش حاضر از نوع توصیفی- پیمایشی میباشد که به شکل میدانی اجرا گردیده است. جامعه آماری شامل کلیه اعضای هیأت علمی دانشکدههای تربیت بدنی کشور (205N=) و نمونه آماری برابر با جامعه آماری در نظر گرفته شد. برای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته بالندگی استفاده شد، که محقق فهرستی از 22 مؤلفه بالندگی هیأت علمی را شناسایی کرد که پس از مصاحبه با متخصصان و صاحبنظران این حوزه، 3 بعد (بالندگی حرفهای، سازمانی و فردی) و 17 مؤلفه شناساییشده، به گویههای پرسشنامه تبدیل شدند تا بر مبنای آن وضعیت موجود بالندگی ترسیم شود. روایی هر سه پرسشنامه به تأیید 15 نفر از متخصصین رسید و پایایی آنها در یک مطالعۀ مقدماتی با 30 آزمودنی و با آلفای کرونباخ به ترتیب 90/0، 85/0 و 86/0 محاسبه شد. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات جمعآوری شده، از روشهای آماری توصیفی و استنباطی از جمله کلموگروف- اسمیرنوف، تی استودنت و برای تعیین ارتباط علّی بین متغیرها، از دو نرم افزار LISREL و SPSS استفاده شد. یافتههای پژوهش نشان داد تحلیلهای مدلیابی معادلات ساختاری، برازندگی مدل را با دادهها مورد حمایت قرار دادند، همچنین یافتهها بیانگر این امر بودند که ابعاد بالندگی دانشکدههای تربیت بدنی کشور در حد مطلوب قرار دارد. در ارتباط بین بالندگی و ابعاد آن، بعد حرفهای با بار عاملی 80/0، بعد فردی با بار عاملی 74/0 و بعد سازمانی با بار عاملی 71/0 بیشترین تأثیر را داشتند. | ||
کلیدواژهها | ||
"بالندگی حرفه ای"؛ "بالندگی سازمانی"؛ "بالندگی فردی"؛ "اعضای هیأت علمی " | ||
عنوان مقاله [English] | ||
“Designing Structural Model of Development Professional, Organizational and Persona Faculty members of Physical Education and Sports Science“ | ||
نویسندگان [English] | ||
GHolam reza Shabani bahar1؛ mohammad Ali Ghareh2؛ mohammad siavashi3 | ||
1Professor, sport management, Allameh Tabatabai University | ||
2Associate Professor, sport management, Payame Noor University | ||
3Assistant Professor, sport managment, Payame Noor University | ||
چکیده [English] | ||
The aim of the current research was to design structural pattern of Designing Structural Equation Model of Development Faculty members of Physical Education. The study was descriptive and conducted in square way. The population of this study include faculty members of P.E faculty’s (N=205). All 173 faculty members of P.E faculties were selected as samples of this study. The researcher-made questionnaire of Development was used to collect data, the researcher a list of 22 faculty development, 3dimensions (Professional, Organizational, Personal) and 17 components of this list were confirmed.After interview to the authorities. Each of 17 recognized components is transformed to items of Questionnaire in order to draw the situation of faculty development. The Questionnaires were designed on the basic of 5 likert scales. Validity of two questionnaires was confirmed by 15 experts and their reliability were studied in a preliminary study with 30 subjects and calculated as 0.90, 0.85 and 0.87 respectively. For data analysis the descriptive statistics and inferential statistics methods, including Kolmogorov-Smirnov and T-student test, were used and for determination of the causal relationship between variables the method of by application of LISREL. Graphics V.18 software and SPSS.V.16 were used. Findings: The analysis supported model fitting to the data. The results showed Their development models Faculty members of Physical Education has desirable goodness ,and relationship model the Professional dimension with coefficient of 0.84, the Personal dimension with coefficient of 0.74, and the Organizational dimension with coefficient of 0.68, have the most roles. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
"Professional Development", "Organizational Development", "Personal Development", " Faculty members" | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 554 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 517 |