تعداد نشریات | 41 |
تعداد شمارهها | 1,129 |
تعداد مقالات | 9,668 |
تعداد مشاهده مقاله | 17,603,255 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 12,290,634 |
Pragmatic language in Understanding the Holy Qur’an | ||
Quran and Religious Enlightenment | ||
مقاله 9، دوره 2، شماره 2 - شماره پیاپی 4، اردیبهشت 2022، صفحه 137-148 اصل مقاله (413.06 K) | ||
نوع مقاله: The scientific research paper | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30473/quran.2022.8480 | ||
نویسنده | ||
Ramazan Mahdavi Azadboni* | ||
Associate Professor, Department of Philosophy of Religion, Babolsar University, Mazandaran, Iran. | ||
چکیده | ||
The issue of language has been the subject of thought for philosophers since many years ago, but in the twentieth century it has become the most important philosophical issue. In the field of religious studies, an important issue is the issue of language too. In addition, the language of religion and the way of understanding religious texts have been importantly concerned by religious scholars. The issue of “the method by which God Almighty conveys His connotations and goals”, is one of the most important issues in religious language. In addition, “has the Holy Qur’an answered the fundamental question that provides the methodology for understanding the Qur’an, before answering other human needs that are essential to its transcendence?” In this research, the author tries to provide a positive answer to the above fundamental question, stating that the language of the Qur’an is a pragmatic language. In this regard, in order to defend the pragmatic language of the Qur’an, the author first states the characteristics of a language suitable for the Qur’an and then shows that pragmatic language has the characteristics of a language suitable for the Qur’an, being used in the Qur’an. In conclusion, the language of the Qur’an is an existential and innate language. | ||
کلیدواژهها | ||
Pragmatic Language؛ Religious Language؛ Philosophy of Religion؛ The Qur’an | ||
عنوان مقاله [English] | ||
زبان عملگراینه در فهم قرآن | ||
نویسندگان [English] | ||
رمضان مهدوی آزاد بنی | ||
دانشیار گروه فلسفه دین، دانشگاه بابلسر، مازندران، ایران. | ||
چکیده [English] | ||
از گذشته مسئله زبان مورد توجه فلاسفه بوده است ، اما در قرن بیستم زبان به مهمترین مسئله فلسفی تبدیل شده است. در زمینه مطالعات دینی نیز ، زبان و کارکرد های آن به یکی از مسائل مهم تبدیل شد و زبان دین و نحوه درک متون دینی به دغدغه مهمی برای علمای دین تبدیل شده است. این سوال که ماهیت زبان مورد استفاده خداوند متعال برای بیان معنا و مقصود خود چیست ، یکی از مهمترین موضوعات در مجادلات زبان دینی است. همانطور که خداوند در متون دینی ، از جمله در قرآن کریم ، ارتباط متنی با انسان برقرار کرده است ، آیا قرآن کریم قبل از پاسخ به دیگر نیازهای انسانی که برای نجات او ضروری است ، به این سوال اساسی نیز توجه نموده است؟ اهمیت این سوال در این است که روش شناسی درک قرآن را فراهم می کند. در این تحقیق ، نویسنده سعی می کند به این سوال اساسی پاسخ مثبت دهد و بیان کند که زبان قرآن زبانی عملگرا است. در این راستا ، نویسنده به منظور دفاع از زبان عمل گرایانه قرآن ، ابتدا ویژگی های زبان مناسب قرآن را شرح می دهد ، و سپس نشان می دهد که زبان عمل گرا دارای ویژگی های زبان مناسب برای قرآن است و در قرآن استفاده شده است. نتیجه این مطالعه این است که زبان قرآن یک زبان وجودی و طبیعی است. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
زبان عمل گرا, زبان دینی, قرآن, ارتباط متنی | ||
مراجع | ||
Ali Zamani, Amir-Abbas (1996), Language of Religion, Qom: Islamic Propagating Publishing House. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 211 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 284 |