
تعداد نشریات | 41 |
تعداد شمارهها | 1,150 |
تعداد مقالات | 9,917 |
تعداد مشاهده مقاله | 18,463,705 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 12,832,273 |
Impact of technology integration models on Educators and Learner in the networked world: An Extension of Connectivism and TPACK model | ||
Quarterly of Iranian Distance Education Journal | ||
دوره 5، شماره 1، آذر 2023، صفحه 118-127 اصل مقاله (236.66 K) | ||
نوع مقاله: scientific-research | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30473/idej.2023.68875.1170 | ||
نویسنده | ||
Joy Abosede Peter* | ||
Educational Foundations, Veritas University Abuja | ||
چکیده | ||
The landscape of education has been revolutionized by the rapid advancements in digital technology, presenting both opportunities and challenges for educators and learners. In this context, the integration of technology into teaching and learning is no longer sufficient; educators must also embrace the power of networked learning to foster knowledge construction in a connected world. This expository article introduces the innovative framework of Connective TPACK, which seamlessly combines technology, pedagogy, content knowledge, and networked learning. By exploring the key elements of Connective TPACK and its implications for education, this article aims to empower educators and learners in navigating the networked environment and constructing knowledge collaboratively. From fostering connections and collaboration to nurturing a culture of self-directed learning, the Connective TPACK Framework paves the way for authentic, global, and learner-centered education. Embracing this holistic approach enables educators to leverage technology and networked learning effectively, preparing learners to thrive in the interconnected world with confidence and agency. | ||
کلیدواژهها | ||
Technology Integration؛ Networked world؛ Connectivism؛ TPACK؛ Educators؛ Learners | ||
عنوان مقاله [English] | ||
تأثیر مدلهای ادغام فناوری بر مربیان و یادگیرندگان در دنیای شبکهای: توسعه پیوندگرایی و مدل TPACK | ||
نویسندگان [English] | ||
جوی ابوسده پتر | ||
بنیادهای آموزشی، دانشگاه Veritas Abuja | ||
چکیده [English] | ||
خلاصه چشم انداز آموزش با پیشرفت های سریع در فناوری دیجیتال متحول شده است و فرصت ها و چالش هایی را برای مربیان و یادگیرندگان ارائه می دهد. در این زمینه، ادغام فناوری در آموزش و یادگیری دیگر کافی نیست. مربیان همچنین باید از قدرت یادگیری شبکه ای برای تقویت ساخت دانش در دنیایی متصل استفاده کنند. این مقاله توضیحی چارچوب نوآورانه Connective TPACK را معرفی میکند که به طور یکپارچه فناوری، آموزش، دانش محتوا و یادگیری شبکهای را با هم ترکیب میکند. هدف این مقاله با بررسی عناصر کلیدی TPACK پیوندی و پیامدهای آن برای آموزش، توانمندسازی مربیان و یادگیرندگان در جهتیابی محیط شبکهای و ایجاد دانش به صورت مشترک است. از تقویت ارتباطات و همکاری گرفته تا پرورش فرهنگ یادگیری خودراهبر، چارچوب TPACK پیوندی راه را برای آموزش معتبر، جهانی و یادگیرنده محور هموار می کند. پذیرش این رویکرد کلنگر، مربیان را قادر میسازد تا از فناوری و یادگیری شبکهای به طور مؤثر استفاده کنند، و یادگیرندگان را آماده کنند تا در دنیای به هم پیوسته با اطمینان و عاملیت پیشرفت کنند. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
یکپارچه سازی فناوری, دنیای شبکه ای, ارتباط گرایی, TPACK, مربیان, یادگیرندگان | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 303 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 361 |