تعداد نشریات | 41 |
تعداد شمارهها | 1,105 |
تعداد مقالات | 9,457 |
تعداد مشاهده مقاله | 17,069,402 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 11,962,439 |
نگرش اساتید گرایشهای مختلف رشته تربیت بدنی نسبت به آموزش مجازی | ||
مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش | ||
دوره 11، شماره 2 - شماره پیاپی 42، مرداد 1403 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30473/fmss.2024.68350.2529 | ||
نویسندگان | ||
سلمان ملانوری1؛ سید صلاح الدین نقشبندی* 2؛ علی محمد صفانیا3؛ سیما نجف نژاد4 | ||
1کارشناس ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات | ||
2استادیار گروه مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات | ||
3استاد گروه مدیریت ورزشی/ دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران | ||
4مدرس دانشگاه پیام نور | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش حاضر نگرش اساتید گرایشهای مختلف رشته تربیت بدنی نسبت به آموزش مجازی میباشد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، از نظر رویکرد مساله از نوع اکتشافی (کیفی) با رویکرد نظریه داده بنیاد چارمز میباشد. جامعه آماری تحقیق، شامل اساتید رشتههای مختلف ورزشی میباشند. ابزار جمع آوری دادههای این تحقیق مصاحبه عمیق ساختارنیافته در زمینه نگرش اساتید گرایشهای مختلف رشته تربیت بدنی نسبت به آموزش مجازی بود. با توجه به استفاده از استراتژی نظریه دادهبنیاد و انجام مصاحبه برای گردآوری دادهها، نمونهگیری به صورت هدفمند و نحوه گزینش نمونه در تکنیک نمونهگیری هدفمند از نوع گلولهبرفی/ شبکهای بود. نتایج بدست آمده از تجزیه و تحلیل دادهها در بخش کدگزاری نظری نشان داد دیدگاه اساتید گرایشهای مختلف رشته تربیت بدنی نسبت به آموزش مجازی شامل دو بخش معایب آموزش مجازی که شامل مشکلات برگزاری درس تربیت بدنی در فضای مجازی، نبود نظارت و تمرکز حواس در آموزش مجازی، عدم شکلگیری ارتباط مناسب بین استاد و دانشجویان، پوشش کلاس های مجازی، مسائل اقتصادی، ضعف تکنولوژی نرمافزای و سخت افزاری و محاسن آموزش مجازی که شامل فواید فناوری اطلاعات در آموزش مجازی و خصوصیات برتر آموزش مجازی میباشد. بنابراین آموزش الکترونیکی نه تنها انتقال اطلاعات جدید را تسهیل میکند، بلکه موجب ارتقاء سطح دانش، ایجاد فرصتهای برابر برای یادگیری همه افراد و ارتقاء کیفیت آموزش میشود. | ||
کلیدواژهها | ||
معایب و محاسن؛ آموزش مجازی؛ نگرش به آموزش | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The attitude of professors of different trends in physical education toward virtual education | ||
نویسندگان [English] | ||
salman mollanouri1؛ Salah Naghshbandi2؛ alimohammad safania3؛ Sima Najafnejad4 | ||
1Senior expert of Islamic Azad University, Science and Research Unit | ||
2Assistant Professor of Sports Management Department of Islamic Azad University, Science and Research Department | ||
3Professor of Sports Management Department/Islamic Azad University, Science and Research Branch, Tehran | ||
4Lecturer at Payam Noor University | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of the current research is to the attitude of the professors of different trends in the field of physical education towards virtual education. In terms of practical purpose, the present research is exploratory (qualitative) in terms of the importance of the problem with the approach of data theory of Charms Foundation. The statistical population of the research includes professors of various sports disciplines. According to the use the of database method and conducting interviews to collect data, sampling was done in a targeted manner and the method of sample selection was in the targeted sampling technique of snowball/network type. The data collection tool of this research was an unstructured in-depth interview in the field of the attitude of the professors toward different trends in the field of physical education towards virtual education. The results obtained from the analysis of the interviews in the theoretical coding section showed that the views of the professors on different trends in the field of physical education towards virtual education include two parts of the disadvantages of online education, which include the problems of holding physical education lessons in virtual space, the lack of supervision and concentration. Concerns in virtual education, the lack of proper communication between professors and students, the coverage of virtual classes, economic issues, the weakness of software and hardware technology, and the merits of virtual education, which includes the benefits of information technology in virtual education and the superior characteristics of virtual education. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Advantages and disadvantages, virtual education, attitude to education | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 82 |