
تعداد نشریات | 41 |
تعداد شمارهها | 1,190 |
تعداد مقالات | 10,244 |
تعداد مشاهده مقاله | 19,304,190 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 13,331,544 |
Artificial Intelligence in Education: Examining the Impact of AI on the Teaching-Learning Process | ||
Quarterly of Iranian Distance Education Journal | ||
دوره 6، شماره 1، تیر 2024، صفحه 146-156 اصل مقاله (301.48 K) | ||
نوع مقاله: scientific-promotional | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30473/idej.2024.70845.1186 | ||
نویسندگان | ||
Mohsen Ghafarzadeh* ؛ Mohamadjavad irandoost | ||
Bachelor of Elementary Education, Shahid Bahonar Campus, Farhangian University, Isfahan, Iran | ||
چکیده | ||
Artificial Intelligence (AI), particularly with machine learning and deep learning techniques, is revolutionizing human cognitive processes. From increasing accuracy and speed in performing repetitive and complex tasks to improving decision-making processes, AI has made significant strides in various fields including healthcare, business, and law. In healthcare, AI is accelerating medical diagnoses, and in business, it serves as a powerful analytical tool, increasing efficiency. In the legal field, it has optimized justice processes by providing public legal education services. The application of AI in teaching and learning processes is also significant; this technology has the potential to personalize the learning experience, provide 24/7 access to knowledge, and assist students in completing assignments with higher quality. Moreover, by providing new opportunities for teachers to optimize teaching content and assessment tools, it enhances their performance. However, there is a need for human oversight and guidance in the application of AI to maintain professional ethics and protect privacy. Ultimately, AI has the potential to have a lasting impact on the future of education by enabling personalized and targeted learning. | ||
کلیدواژهها | ||
Adaptive learning؛ Artificial Intelligence؛ Education؛ Teaching and learning Process؛ Teaching learning | ||
عنوان مقاله [English] | ||
هوش مصنوعی در خدمت آموزش، بررسی تاثیرات هوش مصنوعی بر جریان یاددهی یادگیری | ||
نویسندگان [English] | ||
محسن غفارزاده؛ محمدجواد ایران دوست | ||
کارشناسی آموزش ابتدایی، پردیس شهیدباهنر، دانشگاه فرهنگیان، اصفهان، ایران | ||
چکیده [English] | ||
هوش مصنوعی (AI)، بهویژه با تکنیکهای یادگیری ماشین و یادگیری عمیق، در حال تحول هرچه بیشتر فرآیندهای فکری انسانی است. از افزایش دقت و سرعت در انجام وظایف تکراری و پیچیده گرفته تا بهبود فرآیندهای تصمیمگیری، هوش مصنوعی قدمهای بلندی در عرصههای مختلف از جمله بهداشت، تجارت و قانون برداشته است. در حوزه بهداشت، هوش مصنوعی به سرعتبخشیدن به تشخیصهای پزشکی کمک میکند و در تجارت، بهعنوان یک ابزار تحلیلی قدرتمند، به افزایش کارایی میانجامد. در عرصه قانون نیز، با ارائه خدمات آموزشی عمومی حقوقی، فرایندهای عدالت را بهینهسازی کرده است.کاربرد هوش مصنوعی در جریان یاددهی یادگیری نیز قابل توجه است؛ این تکنولوژی پتانسیل دارد تا تجربه یادگیری را شخصیسازی کند، دسترسی به آموختهها را در هر ساعتی فراهم کند، و به دانشآموزان در انجام تکالیف با کیفیت بهتر کمک کند. همچنین، با فراهم آوردن فرصتهای جدید برای معلمان بهمنظور بهینهسازی محتوای درسی و ابزارهای ارزیابی، عملکرد آنها را تقویت میبخشد. با این حال، ضرورت نظارت و هدایت انسانی بر کاربرد هوش مصنوعی برای حفظ اخلاق حرفهای و حفظ حریم خصوصی وجود دارد. در نهایت، هوش مصنوعی قابلیت دارد تاثیری دائمی بر جهتدهی آینده آموزشی از طریق فراهم کردن یادگیری فردی و هدفمند بگذارد. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
هوش مصنوعی, آموزش, یاددهی یادگیری, یادگیری تطبیقی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 723 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 612 |