| تعداد نشریات | 48 |
| تعداد شمارهها | 1,235 |
| تعداد مقالات | 10,619 |
| تعداد مشاهده مقاله | 21,467,385 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 14,450,834 |
تحلیل نظام آموزش از دور از منظر دیدگاه تربیتی مدرنیسم و پُستمدرنیسم | ||
| فصلنامه ارزش شناسی در آموزش (فلسفه تعلیم و تربیت سابق) | ||
| مقاله 4، دوره 1، شماره دوم، اسفند 1393، صفحه 70-93 اصل مقاله (303.22 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| سونیا موسی رمضانی* 1؛ مهران فرج اللهی2؛ سکینه محمد یوسفی3؛ محمداحسان تقیزاده4 | ||
| 1دانشجوی دکتری رشته تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی | ||
| 2دانشیار دانشگاه پیام نور | ||
| 3دانشجوی کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی دانشگاه پیام نور | ||
| 4استادیار دانشگاه پیام نور | ||
| چکیده | ||
| هدف از انجام این پژوهش، تحلیل نظام آموزش از دور از منظر دیدگاه تربیتی مدرنیسم و پُستمدرنیسم است. این مسئله در فرایند پژوهش با طرح این فرض کلی که« بین دیدگاههای تربیتی مدرنیسم و پُستمدرنیسم و دلالتهای تربیتی آن در نظام آموزش از دور تفاوتهایی وجود دارد» ابعاد موردنظر را با استفاده از روش تحقیق تحلیلی-اسنادی مورد مطالعه و مقایسه تطبیقی قرار دادهاست. تاین ابعاد عبارتاند از: روش تدریس و راهبردهای یاددهی- یادگیری، هویت فراگیر در خودتنظیمی یادگیری، و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی فراگیران در نظام آموزش از دور. نتایج تحقیق نشان میدهد روش تدریس در رویکرد مدرنیسم، معلممحور و در پُستمدرنیسم یادگیرنده محور است. تفاوت انسانشناسی مدرنیسم با پُستمدرنیسم متأثر از معرفتشناسی مَدّ نظر آنها هویتهای متفاوتی را برای فراگیر در فرایند خودتنظیمی یادگیری ترسیم میکند و اهمیت ارتباطات و تعاملات اجتماعی در این دو دیدگاه بهصورت مختلف ترسیم میشود. همچنین ارزشیابی پیشرفت تحصیلی متأثر از دو منظر مختلف ارزششناسی موجب شناسایی دو مسیر متمایز تحلیلی متفاوت می شود. | ||
| کلیدواژهها | ||
| مدرنیسم؛ پُستمدرنیسم؛ دیدگاههای تربیتی؛ آموزش از دور | ||
| عنوان مقاله [English] | ||
| Analysis of Distance Education from Modern - Post Modern Training viewpoints | ||
| نویسندگان [English] | ||
| Sonya Moosa Ramezani1؛ Mehran Farajollahi2؛ Sakineh Mohammad Yousefi3؛ Mohammad Ehsan Taghizadeh4 | ||
| چکیده [English] | ||
| The main purpose of this research is to" study of distance education from modern- postmodern training viewpoints”. The main research question which is based on the general hypothesis “there is some differences between modern- post modernism training approach” is going to compare some distance education components such as teaching method, learning strategies, learner’s identity toward self-learning, and evaluation of learners with documentary-analysis methodology. The research findings show that modernism viewpoint toward teaching method is teacher-centered verses learner-focused view point of postmodernism. Different anthropology related to different epistemology depicts two different identity for learners based on how to engage in self-regulated learning and social interactions. Moreover the evaluation of academic achievement affected by two different axiology explores two distinctive analytical routes. | ||
| کلیدواژهها [English] | ||
| Modernism–Postmodernism- Training Viewpoints – Distance Education | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,302 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,607 |
||