تعداد نشریات | 41 |
تعداد شمارهها | 1,119 |
تعداد مقالات | 9,559 |
تعداد مشاهده مقاله | 17,335,025 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 12,103,882 |
نقش اطلاعرسانی رسانههای جمعی از مسابقات قایقرانی در شهر مراغه بر توسعه این رشته | ||
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی | ||
مقاله 8، دوره 6، شماره 2 - شماره پیاپی 22، دی 1397، صفحه 99-110 اصل مقاله (410.98 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30473/jsm.2019.32452.1204 | ||
نویسندگان | ||
سلمان جعفری* 1؛ بهرام اکبری خوشه مهر2؛ حسین صادقی3؛ عاطفه شرقی4 | ||
1کارشناسی ارشد تربیت بدنی و مسئول تربیت بدنی، دانشکده فنی کشاورزی مراغه | ||
2دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نور تهران | ||
3کارشناسی ارشد روان شناسی ورزشی، دانشگاه علامه طباطبایی | ||
4کارشناس تربیت بدنی و دبیر تربیت بدنی، آموزش و پرورش مراغه | ||
چکیده | ||
هدف از اجرای این تحقیق بررسی نقش اطلاع رسانی رسانه های جمعی از مسابقات قایقرانی در شهر مراغه بر توسعه این رشته بود. تحقیق حاضر از نوع توصیفی- تحلیلی بود. جامعة آماری پژوهش حاضر را کارشناسان اداره ورزش و جوانان، مدیران تربیت بدنی مناطق مختلف شهرداری، اساتید تربیت بدنی دانشگاههای مراغه و کلیه مربیان، سرپرستان و مسئولان شرکتکننده در بیست و یکمین دوره مسابقات قایقرانی کانوپولوی قهرمانی کشور تشکیل داده بودند که تعداد کل آنها 108 نفر بودند. با توجه به محدود بودن جامعة آماری، برای نمونهگیری از روش سرشماری استفاده شد. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. روایی این پرسشنامه توسط پنج تن از اساتید دکترای مدیریت ورزشی تأیید شد و پایایی آنها نیز توسط آلفای کرونباخ 82/0 بدست آمد. برای تحلیل دادهها از ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون تک متغیره و آزمون فریدمن در نرمافزار اس. پی. اس استفاده گردید. یافتهها نشان دادند ارتباط معناداری بین نقش اطلاع رسانی رسانههای جمعی از مسابقات قایقرانی در شهر مراغه بر توسعه این رشته وجود دارد و رسانه های جمعی میتوانند 36 درصد از تغییرات توسعه رشته قایقرانی را پیش بینی کنند. همچنین یافتههای پژوهش نشان داد که بین اولویتبندی مؤلفههای رسانه های جمعی و اولویت بندی انواع رسانه های جمعی از دیدگاه کارشناسان و متخصصان نیز تفاوت معناداری مشاهده گردید. نتیجه گیری کلی اینکه از نقش اطلاع رسانی رسانه های جمعی میتوان به عنوان یک ابزار قدرتمند در جهت توسعه رشته قایقرانی استفاده کرد. | ||
کلیدواژهها | ||
اطلاعرسانی؛ رسانه های جمعی؛ قایقرانی؛ شهر مراغه؛ توسعه | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The Role of Mass Media Informing about Sailing Races of Maragheh City on the Development of the Field | ||
نویسندگان [English] | ||
Salman Jafari1؛ Bahram Akbari khooshe Mehr2؛ Hossein Sadegi3؛ Atefeh Shargi4 | ||
1M. A. of Physical Education & Physical Education Exprt,Faculty of Agriculture, Maragheh University | ||
2Ph.D. student of sports management of PNU University of Tehran | ||
3M. A. of Sports Psychology at Allameh Tabataba'i University | ||
4Physical Education Expert & Physical Education Teacher, Maragheh | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this research was to studythe role of mass media informing about sailing competitions of Maragheh and it's effect on the development of sailing competitions. It was a descriptive – analytic research. The population consisted of experts of Youth and Sports administration, physical education mangaers of different regions of the municipality, all physical Education university professors and coaches, supervisors and officials participating in the 21st national championship canoe competition that the total number were 108 people. Given the limited staticals society, research samples were selected by population census method. A researcher - made questionnaire was used to collect information. the validity of this questionnaire was verified by 5 sport management professors and the reliability was obtained 0/82 using Cronbach's alpha. To analyze data, pearson correlation coefficient, single-variable regression and Friedman test were used by SPSS software. The results showed that there is a significant relation between role of mass media informing about sailing races in Maragheh city on the development of this field, and mass media could forecast 36 percent of changes in sailing. also the findings showed that there is a significant difference between the prioritization of components of mass media and prioritization of mass media types from the point of view of experts and specialists. The overall conclusion is that the role of mass media informing can be used as a powerful tool for the development of sailing | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Informing, Mass Media, Sailing, Maragheh City, Development | ||
مراجع | ||
1. Alijani, E. (2002). Review of the status quo and compilation of indices of talent identification in the field of athletics. Journal of Sport Sciences Research, 4 (1): 1-23. (persian) 2. Asadi, A. , Rezaei Sufi, M. (2014). Investigating the status and desirability of the role of mass media in the development of volleyball sport in sport science students. Communication Management in Sports Media, 2 (5): 59-63. (persian) 3. Bauman Adrian E. Bill Bellew, Neville owen, Philip Vita (2001). Impact of an AustralianMass Media Campaign Targeting physical activity in 1998. Am, J. Prev. Vol 21, No. 1.
4. D. Alpuget, L. (1980). Yachting in Australia. Melbourne: Hutchinson Group, 85. 5. David, Fred. R (2000). Strategic management. Translation by Ali Parsaeean and Seyyed Mohammad Arabi, Tehran: Office of Cultural Studies, Twenty-ninth, 266 and 345.
6. Federation of Sailing. (2015). History of Sailing. Website of Sailing Federation, Access on 95/10/14, http://www. icf. ir/index. aspx?pageid=139 siteid = 1 (persian)
7. Federation of Sailing. (2013). Report on the Results of the Assessment of the Performance of the Federation and Committees of the Islamic Sailing and Skiing Federation of the Islamic Republic of Iran. available on 95/10/14, http://www. icf. ir. (persian)
8. Farazyani, F. , Motamedian, A. , Ehsani, M. , Kouzchian, H. (2011). Feasibility study on the development of sport tourism sailing in Sirvand Roodkhan. The first international conference on tourism and sustainable development, Marvdasht, Islamic Azad University. (persian)
9. Firoozi, M. , Razavi, M. H. , Farzan, F. (2012). Examining the Challenges and Problems of Medal Fields in Iranian Athletics, Sailing and Swimming. Research Paper on Sport Management and Behavioral Behavior, 8 (15): 37-66. (persian)
10. Ghasemi, H. , Asgari, B. (2013). Media coverage of the ship and volleyball medal in comparison with the field of football in the first half of the sports newspaper. Communication Management in Sports Media, 1 (2): 56-63. (persian)
11. Greenwood, R. & Hinnigs, R. (1996). Understanding radical organizational change, bringing together the old and new instritutionalism. Academy of Management Review, 21 (4): 1022–1054 .
12. Hemedinejad, M. A. , Khanzadeh, S. (2008). Strategic Planning of the Federation of Sailing and Skiing. Selected Articles of the National Conference on Sport Management with an emphasis on the 20-year vision of the Islamic Republic of Iran, Tehran: National Olympic Academy, P: Abstract articles. (persian)
13. Houlihan, B. , Green, M. (2008). Comparative Elite Sport Development: Systems, Structures and Public Policy. Butterworth - Heinemann press. Linacre House, JordanHill, Oxford, 101.
14.Jackson, J. (1991). Mass participation in physical recreation, Journal of recreation, 49 (3): 33–38 .
15.Irajpor, A. , Mojarrad, N. , Dabbagh, F. (2016). Investigating the role of mass media in the cultural development of public and professional sports. Two quarterly reports on management and development of sport, 5 (2): 35-52. (persian)
16. Khalidian, M. , Mostafaei, F. , Samadi, M. , Kia, F. (2013). The role of mass media in the development of sport. Communication Management in Sports Media, 1 (2): 48-56. (persian)
17. Kuordi, M. R. (2007). Investigating the Role of Media and Press in Iranian Sport, Research Plan, Educational and Sports Science Institute.
18. Mahmoudi, z. (2010). Canoe and kayak in Africa. ICF Coaches Conference,Ottawa. November 2010, p collection articles abstract.
19. Morvarid, Y. (1993). Maragheh, in terms of the situation: natural, social, economic. Historical. First edition, Tehran: Scientific publication, 12. (persian)
20. Meshkini, A. , Soultanzadeh, A. , Rahmati, A. , Zarei, Y. (2012). The Opportunities and Challenges of Development of the Tourism Industry of Maragheh City. Quarterly Journal of Economics and Urban Management, No. 1: 83-101. (persian)
21. Mull R, Kathryn F, Bayless G, Ross CM, Jamieson LM. (1997). Recreational sport management. Human Kinetics 3nd Ed. 22. Roshandel Arbatani, T. (2007). Determine the place of mass media to institutionalize public sport in the country. Movement Journal, 33: 165-178. (persian)
23. Statistics Center of Iran. (2012). Central Bank of the Islamic Republic of Iran. Total Economic Statistics, Economic Statistics Office, Household Budget Survey Circle, page Statistical. (persian) | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 537 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 284 |