
تعداد نشریات | 41 |
تعداد شمارهها | 1,164 |
تعداد مقالات | 10,041 |
تعداد مشاهده مقاله | 18,754,957 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 13,021,786 |
طراحی الگوی تضمین کیفیت آموزش تربیت بدنی در نظام آموزش از راه دور | ||
فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی | ||
مقاله 10، دوره 2، شماره 2 - شماره پیاپی 6، آذر 1392، صفحه 119-135 اصل مقاله (347.13 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
معصومه حسینی* ؛ ابوالفضل فراهانی؛ محمدعلی قره | ||
مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نور | ||
چکیده | ||
دانشگاه پیام نور به عنوان یکی از زیر مجموعه های نظام آموزش عالی و بزرگترین مرکز آموزش از راه دور ایران با بیش از یک میلیون دانشجو، به دنبال کسب رضایت ذی نفعان و دستیابی به بالاترین درجه کیفیت در ارائه خدمات آموزشی و تخصصی است. این مقاله با هدف ارائه الگوی تضمین کیفیت آموزش تربیت بدنی، به ارزیابی عملکرد و شناسایی مولفه های موثر در بهبود و تضمین کیفیت این رشته در دانشگاه پیام نور پرداخته است. محقق، با روش میدانی، ضمن بررسی دیدگاه نمونه آماری منتخب به روش کرج سی و مورگان ( 500دانشجو– 150دانش آموخته و66 عضو علمی) ، پس از بررسی وضعیت 8 عامل اثرگذار بر کیفیت توسط 32 ملاک و181 نشانگر و استخراج نتیجه نسبتا مطلوب، جهت کاهش فاصله شرایط کیفی فعلی از وضعیت مطلوب متصور شده توسط گروه، به دنبال شناسایی نقاط ضعف و مواردی است که نیاز به اصلاح و بهبود دارد ودر مرحله دوم ، با روش دلفی و اجماع نظر صاحبنظران و استمزاج دیدگاه متخصصان این رشته، 8 مولفه تاثیر گذار بر تضمین کیفیت آموزش از راه دور را از خلال مطالعات و تجارب جهانی ونظام های تضمین کیفیت موجود شناسایی و با جمع بندی نتایج این دو نظر سنجی، به طراحی الگوی مفهومی – کاربردی تضمین کیفیت آموزش تربیت بدنی متناسب با نظام آموزش از راه دور دانشگاه پیام نور پرداخته است. | ||
کلیدواژهها | ||
الگو؛ تضمین کیفیت؛ ارزیابی درونی؛ اعنبارسنجی؛ رشته تربیت بدنی؛ آموزش از راه دور | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The pattern of quality assurance of physical science in distance learning system | ||
نویسندگان [English] | ||
Masoume Hoseini؛ Abolfazl Farahani؛ Mohammad Ali Ghareh | ||
Sport Management, , Payame Noor University | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of current study was to identify and prioritize the evaluation indicators of the performance soccer coaches in Iran premier league from the viewpoint of coaches and soccer players. Statistical population consisted of all soccer head coaches and coaches (n=72) and Iranian’s soccer players (n=277) in 10th premier league (2010-2011). Total population was chosen as the sample which, in last, 70 coaches and 197 soccer players, totally 267 persons, participated in this study. The date was collected using a five Likert-type scale questionnaire include 60 items by a Semi-Structured interview. The validity was confirmed by knowledgeable masters, soccer experts and coaches. The reliability was calculated by Cronbach’s alpha (α= 0.92). Exploratory factor analysis with a Direct oblimin rotation, ANOVA with repeated measure and Bonferroni post-hoc at P<0.05 significance level were used for data analysis. Based on the result of factor analysis, 57 items were classified into five factors. The most significant factors in evaluating the performance of soccer coaches are Technical & Educational (15 items), Behavioral and Cultural (13 items), Team and Personal Management (11 items), Preservation and Promotion of Team (10 items), and Experience and Background (8 items), respectively. Also, there was a significant difference between the priority of all evaluation factors of coaches' performance (except between Technical & Educational and Behavioral & Cultural) (P≤ 0.05). Finally, sport experts and managers can evaluate the coaches by technical criteria according to the high priority of Technical & Educational and Behavioral and Cultural factors in this study; and evaluating the behavioral and cultural skills of coaches is important because of their vast communication with soccer players. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Performance Evaluation, Premier league, soccer coaches, technical-educational factor | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,853 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 4,874 |