
تعداد نشریات | 41 |
تعداد شمارهها | 1,145 |
تعداد مقالات | 9,842 |
تعداد مشاهده مقاله | 18,158,742 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 12,679,291 |
تحلیل گفتمان سواد رسانهای مربیان و بازیکنان لیگ برتر فوتبال ایران در دوران پاندمی کرونا براساس مدل ای سی | ||
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی | ||
مقاله 4، دوره 9، شماره 2 - شماره پیاپی 34، بهمن 1400، صفحه 48-63 اصل مقاله (2.73 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30473/jsm.2021.55524.1467 | ||
نویسندگان | ||
محمد حیدری* 1؛ مجید جاوید1؛ مجید نامور2؛ علی صابری3 | ||
1دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران | ||
2دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه شمال | ||
3استادیار مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران | ||
چکیده | ||
تحقیق حاضر به دنبال ارائه یک تحلیل کامل از گفتمانهای مربیان و فوتبالیستهای لیگ برتر ایران در دوران کرونا بود. روش تحقیق حاضر از نوع کیفی و با رویکرد تحلیل گفتمان تیترهای روزنامههای ورزشی انجام پذیرفت. چهار روزنامه معتبر ورزشی داخلی با استفاده از نمونهگیری هدفمند به عنوان نمونه آماری تعیین گردیدند. روایی و پایایی تحلیل کیفی از طریق کدگذاری مجدد توسط متخصصان روش تحقیق کیفی تایید گردید. تیتر روزنامههای مورد بررسی از اسفند 98 الی خرداد 99 مورد بررسی قرار گرفتند. تحقیق حاضر تحلیل گفتمان مربیان و فوتبالیستها از لحاظ پارمترهای "چیستی، چرایی و چگونگی"، و همچنین از لحاظ ابعاد کلی و مدل EC سواد رسانهای مورد تحلیل و کدگذاری مورد بررسی قرار داد. فراوانی کل کدهای بدست آمده برابر 134 بود. از لحاظ پارامترهای تحلیل گفتمان بیشترین فراوانی کد را پارامتر "چیستی" به خود اختصاص داد. در ابعاد کلی نیز بعد احساسی سواد رسانهای دارای بیشترین فراوانی بود. همچنین، از لحاظ مدل EC نیز بعد قابلیتهای فردی(زیر مولفه شخصی) دارای بیشترین فراوانی در گفتمانهای مربیان و ورزشکاران بوده است. در نهایت، تحقیق به ارائه یک چارچوب نظری از مولفههای مورد بررسی در تحقیق پرداخت. محققان آتی میتوانند از این چارچوب به عنوان یک مبانی نظری جهت تحقیقات کیفی و کمی آتی بهره گیرند. | ||
کلیدواژهها | ||
تحلیل گفتمان؛ سواد رسانه ای؛ EC | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Analysis of the media literacy discourse of coaches and players of the Iranian Football Premier League during the Corona pandemic based on the EC model | ||
نویسندگان [English] | ||
mohammad heidari1؛ majid javid1؛ majid namvar2؛ ali saberi3 | ||
1Ph.D. Student, Sport Management, University of Tehran | ||
2Ph.D. of Sport Management , University of Shomal | ||
3Assisstant Prof. Sport Management, University of Tehran | ||
چکیده [English] | ||
The present study sought to provide a complete analysis of the discourses of Iranian Premier League coaches and football players during the Corona virus pandemic. The method of the present study was qualitative with the approach of discourse analysis of sports newspaper headlines; including: GOAL, Shoot, Iran sports, sport news. The headlines of the sample newspapers from February 2020 to June 2020 were reviewed. The present study examines discourse analysis with a structural approach, the discourse of coaches and football players in terms of what, why and how parameters and, also this paper analyzed and coded the general dimensions of the EC model of media literacy. The total frequency of the obtained codes was 134. In terms of discourse analysis, the most frequent code was the "what" parameter. In general, the emotional dimension of media literacy had the most frequency versus the rest. Also, in terms of the EC model, the dimension of individual capabilities (personal component) has had the highest frequency in the discourses of coaches and athletes. The research provided a theoretical framework of the components studied in the research. Therefore, future researchers can use this framework as a theoretical basis for future qualitative and quantitative research | ||
کلیدواژهها [English] | ||
EC, Discourse Analysis, Media Literacy | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 497 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 193 |