تعداد نشریات | 41 |
تعداد شمارهها | 1,131 |
تعداد مقالات | 9,682 |
تعداد مشاهده مقاله | 17,640,332 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 12,308,830 |
An Integration of Sheltered and Reciprocal Principles: A Metacognitive Approach to EFL Learners’ Writing Proficiency and Self-Efficacy | ||
Quarterly of Iranian Distance Education Journal | ||
مقاله 4، دوره 3، شماره 1، مرداد 2021، صفحه 39-64 اصل مقاله (307.34 K) | ||
نوع مقاله: scientific-research | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30473/idej.2022.61181.1077 | ||
نویسندگان | ||
masoud tajadini* 1؛ Samira Mahfoozi fard2؛ Neda Fatehi Rad2 | ||
1Department of English Language, Kerman Branch, Islamic Azad University, Kerman, Iran | ||
2Department of English Language, Kerman Branch, Islamic Azad University, Kerman, Iran | ||
چکیده | ||
Determining a qualified teaching method in writing has always been a controversial issue as a multitude of researchers have debated its effectiveness in improving Learners’ accuracy in writing. This study examines the background of this debate and looked at previous major studies on this issue. Due to the limitations and pitfalls of sheltered and reciprocal teaching procedures, this study was to inquire whether the integration of reciprocal and sheltered teaching approaches would influence students’ performance in writing and find out if the approach could impress the learners’ self-efficacy as well. Three groups of pre-intermediate EFL students took part in this research. 68 male and female participants in one experimental and two control groups established the subjects of the study. The experimental group worked on the integration of reciprocal and sheltered approaches in writing and self-efficacy. The results reveal the positive effect of integration of reciprocal and sheltered approaches on the writing performance of the subjects in the EG. Moreover, the selected procedures could lead to learners’ self-efficacy development. Finally, the achievements of this study contributed to an understanding of the type of teaching approach which is most appropriate for pre-intermediate students. | ||
کلیدواژهها | ||
Reciprocal Teaching؛ Sheltered Teaching؛ Self-Efficacy | ||
عنوان مقاله [English] | ||
تلفیق دیدگاههای حمایتی و متقابل:دیدگاه فراشناختی بر مهارت نوشتاری و خود کار آمدی فراگیران زبان دوم | ||
نویسندگان [English] | ||
مسعود تاج الدینی1؛ سمیرا محفوظی فرد2؛ ندا فاطمی راد2 | ||
چکیده [English] | ||
اجرای یک روش آموزشی مفید در مهارت نوشتاری ،همواره مسئله چالش برانگیزی بوده است زیرا محققان زیادی تاثیر آن را بر کمک به صحت مهارت نوشتاری فراگیران مورد بحث قرار داده اند.این تحقیق،پیش زمینه این مسئله را بررسی میکند و تحقیقات مرتبط با این موضوع را مورد بحث قرار میدهد.به دلیل محدودیت ها ی دیدگاه متقابل و شلترد، این تحقیق به بررسی ترکیب دیدگاه متقابل و شلترد میپردازد که در واقع عملکرد واقعی دانش آموزان را در مهارت نوشتاری وهمچنین خودکارآمدی تحت تاثیر قرار میدهد.سه گروه از دانش آموزان سطح انگلیسی پیش ازمتوسط ایرانی در این تحقیق شرکت کردند.68 زن و مرد در گروه آزمایش و دو گروه دانش آموزان را تشکیل میدهند.گروه آزمایشی بر ترکیب روش متقابل و شلترد در مهارت نوشتاری و خودکار آمدی کار کرده است.نتایج تاثیر مثبت ترکیب دیدگاه های متقابل و شلترد بر عملکرد دانش آموزان در گروه آزمایشی را نشان میدهد. علاوه بر این،فرآیندهای انتخاب شده میتوانند منجر به رشد خودباوری شوند. در نهایت،دستاوردهای این تحقیق به فهم نوع دیدگاه تدریس که برای سطح پیش از متوسط بسیار مناسب است می انجامد. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
روش متقابل, روش حمایتی(شلترد), خودکارآمدی | ||
مراجع | ||
References | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 142 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 238 |