
تعداد نشریات | 41 |
تعداد شمارهها | 1,172 |
تعداد مقالات | 10,095 |
تعداد مشاهده مقاله | 18,922,340 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 13,128,375 |
ارتباط بین آگاهی از فناوری اطلاعات و ارتباطات و خودپندارة تحصیلی با نگرش دانشجویان کارشناسی ارشد تربیت بدنی دانشگاه های آزادشهر تهران به آیندة شغلی خود | ||
مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش | ||
مقاله 10، دوره 1، شماره 1، فروردین 1393، صفحه 101-111 اصل مقاله (468.39 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
حسین پورسلطانی زرندی1؛ فریده اشرف گنجویی2؛ فاطمه ضرغام فیروزی3 | ||
1استادیار پژوهشکده تربیت بدنی. | ||
2استادیار دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی | ||
3کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی. | ||
چکیده | ||
این پژوهش دربارة ارتباط بین آگاهی از فناوری اطلاعات و ارتباطات و خودپندارة تحصیلی با نگرش دانشجویان کارشناسی ارشد تربیت بدنی دانشگاه های آزادشهر تهران به آیندة شــغلی خود بحث میکند. روش تحقیق از نوع همبستگی است. تعداد جامعة آماری پانصد و دوازده نفر هست که براساس جدول مورگان تعداد نمونه برابر با 225 نفر تعیین شد و روش نمونهگیری، تصادفی طبقه ای بود. ابزارهای این تحقیق، پرسشنامه نُه سؤالی ویژگی های جمعیت شناختی، پـــرسشنامة بیست و یک سؤالی میزان دانش و آگاهی دانشجویان در زمینة فناوری اطلاعات و ارتباطات، پـــرسشنامة بیست و سه سؤالی خودپندارة تحصیلی و پـــرسشنامة بیست و سه سؤالی دیدگاه و برنامة دانشجویان برای آیندة شغلی بوده است. درخصوص تعیین اعتبار و پایایی پرسشنامه ها از نظرات استادان بخش مدیریت تربیت بدنی و علوم ورزشی استفاده شده، پایایی پرسشنامة فناوری اطلاعات و ارتباطات برابر با 0/93 پایایی پرسشنامة آیندة شغلی برابر با 0/70 و پایایی پرسشنامة خودپندارة تحصیلی برابر با 0/73 بدست آمده است. از شاخص های مرکزی و پراکندگی، به منظور توصیف میانگین و انحراف استاندارد در قالب جدول و نمودار به منظور تحلیل استنباطی داده ها از آزمون کولموگروف اسمیرنف، ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون خطی، آزمون تی گروههای مستقل و تی تک نمونه ای و آنوا (ANOVA) در سطح معنی داری 0/05 استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد که میزان خودپندارة تحصیلی در میان دانشجویان در وضعیت مطلوبی (05/0p< و21/21t=) قرار دارد. اکثر دانشجویان از آیندة شغلی(05/0pp و 143/0r=) هست. بین سطح آگاهی از فناوری اطلاعات و ارتبــاطات و خودپندارة تحصیلی دانشجویان رابطه معنیداری(05/0<p و 047/0r=) مشاهده نشد. | ||
کلیدواژهها | ||
فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ خودپنداره؛ آیندة شغلی؛ دانشجوی کارشناسی ارشد تربیت بدنی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The Relationship between Knowledge of Information and Communications Technology and Self-Concept and the Opinions of Physical Education Postgraduate Students of Tehran Islamic Azad Universities about Their Job Prospects | ||
نویسندگان [English] | ||
Hossein Pursoltanizarandi1؛ Farideh Ashraf Ganjuyi2؛ Fatemeh Zargham firoozi3 | ||
چکیده [English] | ||
The present study aimed at examining the relationship between knowledge of information and communications technology and self-concept and the opinions of physical education postgraduate students of Tehran Islamic Azad Universities about their job prospects. The study enjoyed correlational research method and the study population consisted of 512 students while the sample size was determined based on Morgan Table as 255 participants. The stratified random sampling method was used for sample selection. The instruments used were a 21-item questionnaire to measure the students, knowledge of information and communications technology, a 23-item questionnaire to measure the students, educational self- concept, a 23-item questionnaire to measure the students, opinions about their job prospects and planning for their future, and a 9-item questionnaire to measure the students, demographical characteristics. The opinions of the professionals of the Department of Physical Education Management and Sport Sciences have been employed to determine the questionnaire’s validity and reliability. The obtained reliabilities of information and communications technology questionnaire, job prospect questionnaire, and educational self-concept questionnaire were %93, %70, and %73 respectively. The central and distribution indices were applied in order to describe the mean and standard deviation in the form of tables and diagrams and the Colmogrov-Smirnov test, Pearson correlation coefficient, linear regression, independent t- test, Single-sample t test, and ANOVA at 0.05 meaningful level were used for inferential data analysis. The results of the study showed a favorable amount of self-concept (p0.05), but there was a positive and meaningful relationship between educational self-concept and job prospect (r=0.143, p0.05). | ||
کلیدواژهها [English] | ||
information and communications technology, self concept, job prospect, Physical Education, postgraduate students | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,649 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,335 |