تعداد نشریات | 41 |
تعداد شمارهها | 1,114 |
تعداد مقالات | 9,527 |
تعداد مشاهده مقاله | 17,194,482 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 12,034,584 |
The effect of multi-media conversational style education on increasing communication skills of female students. | ||
Quarterly of Iranian Distance Education Journal | ||
مقاله 8، دوره 3، شماره 2، شهریور 2021، صفحه 102-110 اصل مقاله (204.39 K) | ||
نوع مقاله: scientific-research | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30473/idej.2022.63845.1102 | ||
نویسندگان | ||
Mahdi Mahmodi* 1؛ Nazila Khatib Zanjani2؛ Marjan Masoumi Fard3 | ||
1Associate Professor, Department of Educational Sciences, Payame Noor University University | ||
2Associate Professor, Department of Educational Sciences, Payame Noor University. University | ||
3Assistant Professor, Distance Education Planning, Payame Noor University | ||
چکیده | ||
This study was conducted to investigate the effect of conversational style education through multimedia on increasing communication skills of female students. The research method was quasi-experimental and the statistical population included female students in sixth grade of District 2 of school system in Tehran(Iran), of whom 60 were selected by cluster sampling and placed in two groups of control and experiment. Data collection tools included Attar's standard communication skills questionnaire (2007) whose face validity was confirmed by eleven teachers using Delphi technique and its reliability through Cronbach's alpha coefficient for subscales, emotion management, others perception and assertiveness. It was equal to 0.92, 0.89 and 0.88, respectively. Research data were analyzed using SPSS.22 software. The results showed that there was a significant difference between the mean scores of the control and experimental groups regarding students' communication skills at the level of 95%. Students' communication skills in conversational style through multimedia were better than students trained in the traditional way. The results of this study indicate the positive role of interactive teaching through multimedia in increasing the communication skills of primary school students, and this emphasizes that schools and educational institutions need more multimedia tools to deepen Learn and enhance learners' communication skills. | ||
کلیدواژهها | ||
Multimedia؛ Communication Skills؛ Conversational Style؛ Elementary Students | ||
عنوان مقاله [English] | ||
تاثیر آموزش محاورهای چند رسانهای بر افزایش مهارتهای ارتباطی دختران دانشآموزان | ||
نویسندگان [English] | ||
مهدی محمودی1؛ نازیلا خطیب زنجانی2؛ مرجان معصومی فرد3 | ||
1شهرک شهید محلاتی خیابان شاهد خیابان نور نور 3 | ||
چکیده [English] | ||
پژوهش حاضر، به منظور تاثیر آموزش به سبک محاورهای از طریق چند رسانهای بر افزایش مهارتهای ارتباطی دختران دانش آموز انجام شده است. روش تحقیق شبه آزمایشی و جامعه آماری شامل دانشآموزان دختر سال ششم دوره ابتدایی منطقه 2 شهر تهران بودند که از بین آنها 60 نفر با روش نمونهگیری خوشهای انتخاب و در دو گروه کنترل و آزمایش قرارداده شدند. ابزار جمعآوری اطلاعات شامل پرسشنامه استاندارد مهارتهای ارتباطی عطارها(1386) بود که روایی صوری آن از طریق یازده نفر از معلمان و با تکنیک دلفی تایید و پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ برای خرده مقیاسهای، مدیریت هیجانها، ادراک دیگران و ابراز وجود به ترتیب برابر با 92/0، 89/0 و 88/0 بود. دادههای تحقیق با استفاده از نرم افزار SPSS.22 مورد تحلیل قرار گرفت. یافتهها نشان داد که بین میانگین نمرات گروههای کنترل و آزمایش در خصوص مهارتهای ارتباطی دانشآموزان، تفاوت معنی دار در سطح 95% وجود دارد. مهارتهای ارتباطی دانشآموزان به سبک محاورهای از طریق چندرسانهایها بهتر از دانشآموزانی بود که با روش سنتی آموزش دیدهاند. نتایج این پژوهش بیانگر نقش مثبت آموزش به سبک محاورهای از طریق چندرسانهایها در افزایش مهارتهای ارتباطی دانشآموزان دوره ابتدایی بود و این تاکیدی است بر اینکه در مدارس و موسسات آموزشی باید بیشتر از گذشته ابزارهای چندرسانهای برای تعمیق یادگیری و افزایش مهارتهای ارتباطی یادگیرندگان به کار گرفته شوند. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
چندرسانهایها, مهارتهای ارتباطی, سبک محاورهای, دانشآموزان دوره ابتدایی | ||
مراجع | ||
References | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 307 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 321 |