تعداد نشریات | 41 |
تعداد شمارهها | 1,101 |
تعداد مقالات | 9,444 |
تعداد مشاهده مقاله | 17,026,485 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 11,939,966 |
Designing a learning model based on a structuralism approach in a blended learning environment in high school | ||
Quarterly of Iranian Distance Education Journal | ||
دوره 4، شماره 2، اسفند 2022، صفحه 59-70 اصل مقاله (577.92 K) | ||
نوع مقاله: scientific-research | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30473/idej.2023.65511.1126 | ||
نویسندگان | ||
Maryam Bostanpira* 1؛ Nasim Saeid2؛ Forozan Zarabian3؛ Ahmad Rastegar4؛ Mozhgan Heidari2 | ||
1Educator.Member of the academic staff of Payam Noor University,Tehran .Iran | ||
2Assistant Professor of distance educational planning, faculty, Payamenoor University.Tehran.Iran | ||
3Assistant Professor of distance educational planning, faculty, Payame noor University.Tehran.Iran | ||
4Associate Professor of distance educational planning, faculty, Payamenoor University.Tehran.Iran | ||
چکیده | ||
The main goal of the current research was to design a learning model using the characteristic of the structural approach in a blended learning environment in high school. This research is practical and theoretical in terms of purpose, and a qualitative and quantitative sequential mixed research method has been used. To do this research, the first question of the research was answered by studying and reviewing the available texts, documents and written sources and using the literature and research background and scientific sources. To answer the second question, Meyering and Delphi content analysis technique was used. In the first stage, the answer to the second question was obtained by using the qualitative study method, the content analysis technique of Meyering, and the desired components were extracted and used as a complement to the Delphi method. In the second stage, a panel of participants was formed using the snowball sampling technique, and the relevant experts were selected, and after presenting various questionnaires and conducting interviews, the desired components and indicators were selected and confirmed by the experts.Next, to answer the third question of the research, in order to validate the designed model, the Reigeluth questionnaire and Cronbach's alpha were applied to measure its reliability.Also, Kendall's coefficient of concordance was used to determine the level of consensus in the Delphi method. In order to check the content validity, the index model (CVI) was used and to determine its general suitability, (S-CVI) applied, and finally, based on the results and taking into consideration the corrections and suggestions of the professors, the final model was designed and approved. | ||
کلیدواژهها | ||
Blended learning؛ electronic education؛ traditional education؛ distance education؛ Structuralism | ||
عنوان مقاله [English] | ||
طراحی الگوی یادگیری با استفاده از رویکرد ساختارگرایی در محیط یادگیری ترکیبی در مقطع متوسطه | ||
نویسندگان [English] | ||
مریم بستان پیرا1؛ نسیم سعید2؛ فروزان ضرابیان3؛ احمد رستگار4؛ مژگان حیدری2 | ||
1عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور تهران . ایران | ||
2استادیار دانشکده علوم تربیتی ،گروه برنامه ریزی آموزش از راه دور، دانشگاه پیام نور،تهران، ایران | ||
3استادیار دانشکده علوم تربیتی ،گروه برنامه ریزی آموزش از راه دور، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران | ||
4دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه پیام نور تهران ایران | ||
چکیده [English] | ||
چکیده : هدف اصلی پژوهش حاضر، طراحی الگوی یادگیری با استفاده از ویژگی رویکرد ساختار گرایی در محیط یادگیری ترکیبی در مقطع متوسطه بوده است. این پژوهش از نظر هدف ، کاربردی و نظری است و از روش تحقیق آمیخته متوالی کیفی و کمی استفاده شده است . برای انجام این پژوهش ابتدا با مطالعه و بررسی متون ،اسنادو منابع کتبی موجود و با استفاده از ادبیات و پیشینه تحقیق ومنابع علمی به سوال اول پژوهش پاسخ داده شد . برای پاسخ به سوال دوم از تکنیک تحلیل محتوای مایرینگ و دلفی استفاده شد .در مرحله اول پاسخ به سوال دوم به دلیل ادبیات غنی با استفاده از روش مطالعه کیفی از تکنیک تحلیل محتوای مایرینگ مولفه های مورد نظر استخراج و بعنوان مکمل روش دلفی استفاده گردید .در مرحله دوم با استفاده از تکنیک نمونه گیری گلوله برفی پانل شرکت کنندگان شکل گرفت و متخصصان مربوطه انتخاب و پس از ارائه پرسشنامه های مختلف و انجام مصاحبه ،مولفه ها و شاخص های مورد نظر توسط متخصصان انتخاب و تائید شد.در ادامه وبرای پاسخ به سوال سوم پژوهش به منظور اعتبارسنجی الگوی طراحی شده از پرسشنامه رایگلوث وبرای سنجش پایایی آن از آلفا کرومباخ استفاده شد . همچنین از شاخص ضریب هماهنگی کندال برای تعیین میزان اتفاق نظر در روش دلفی استفاده شد. جهت بررسی روایی محتوایی الگو از شاخص (CVI ) و برای تعیین مناسبت کلی آن از (S-CVI ) استفاده شد و در نهایت بر اساس نتایج بدست آمده و در نظر گرفتن موارد اصلاحی و پیشنهادی اساتید الگوی نهایی طراحی و مورد تائید قرار گرفت. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
کلمات کلیدی : یادگیری ترکیبی, آموزش الکترونیکی, آموزش سنتی, آموزش از دور, ساختارگرایی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 240 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 373 |