تعداد نشریات | 41 |
تعداد شمارهها | 1,131 |
تعداد مقالات | 9,682 |
تعداد مشاهده مقاله | 17,641,298 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 12,309,302 |
مشکلات اجرای طرح شنای سباح از دیدگاه مدیران مدارس در شهرستان نیشابور | ||
فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی | ||
مقاله 2، دوره 5، شماره 2 - شماره پیاپی 18، آبان 1395، صفحه 23-36 اصل مقاله (738.77 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
محمدعلی صاحبکاران1؛ مهدی طالب پور* 2؛ مصطفی انتظاری زارچ3؛ محمد اردمه4 | ||
1دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد | ||
2دانشیارمدیریت ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد | ||
3دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه گیلان | ||
4دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد واحد شاهرود | ||
چکیده | ||
هدف از پژوهش حاضر شناسایی و اولویتبندی مشکلات طرح شنای سباح از دیدگاه مدیران مدارس در شهرستان نیشابور بود.جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مدیران مدراس(120 نفر) شهرستان نیشابور در سال تحصیلی(1393-1392) بود.نمونه آماری برابر با جامعه آماری در نظر گرفته شد پرسشنامه محقق ساخته حاوی20شاخص از مشکلات اجرای طرح شنای سباح از دیدگاه مدیران مدارس شهرستان نیشابور مورد استفاده قرار گرفت بود.جهت بررسی روایی پرسشنامه، دریک مصاحبه نیمه هدایت شده از نظرات 15نفرازاساتید صاحبنظر و مربیان و کارشناسان با سابقه شنا، استفاده شد. همچنین پایایی آن با روش آلفای کرونباخ (74/0 =α) بدست آمد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از تحلیل عاملی اکتشافی با چرخش متمایل (چرخش ابلیمین مستقیم)، و نیز برای اولویت-بندی عوامل با توجه به غیر نرمال بودن دادهها از آزمون فریدمن و آزمون تعقیبی علامت در سطح معنیداری 05/0 p≤ استفاده شد.پس از تحلیلی عاملی اکتشافی دادهها،20 شاخص در نظر گرفته شده، 269/66 درصد از واریانس کل پرسشنامه را تبیین کرد و به ترتیب اولویت در هفت عامل، مشکلات مربوط به خانوادهها، مشکلات مربوط به دانشآموزان، مشکلات بهداشتی، مشکلات آموزشی، مشکلات مربوط به مربیان و مدیران، مشکلات مدیریتی و برنامهریزی و مشکلات مربوط به امکانات و فضاها طیقهبندی شد که به ترتیب مهم ترین مشکلات اجرای طرح شنای سباح از دیدگاه مدیران مدارس شهرستان نیشابور شناخته شدند. بنابراین با توجه به اولویت بالای عامل-های مشکلات مربوط به خانوادهها و مشکلات مربوط به دانشآموزان، کارشناسان و مدیران ورزشی باید بیشتر به مشکلات مربوط به خانوادهها و دانشآموزان و زیر شاخهای مربوط به این دو عامل توجه کنند | ||
کلیدواژهها | ||
طرح شنای سباح؛ مدیران مدارس؛ آموزش و پرورش | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Implementation problems of Sabah swimming plan from the perspective of schools administrators in Neyshabur city | ||
نویسندگان [English] | ||
Mohammad Ali Sahebkaran1؛ Mehdi Talebpour2؛ Mostafa Entezari Zarch3؛ Mohammad Ardame4 | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of the present study was to identify and prioritize the problems of Sabah swimming plan from the perspective of schools administrators in Neyshabur city. The sample of the present study included all the elementary schools administrators in Neyshabur city (12o participants) in one educational year (2014-2015). The data of the study was gathered through a questionnaire which was constructed by the researcher. It included 20 items about the problems of implementing the swimming plan. In order to establish the validity of the questionnaire a semi-structured interview with 15 swimming trainers was conducted. Also, in order to examine whether the questionnaire is reliable, a cronbach's alpha was used. To analyze the data an exploratory factor analysis with oblique rotation and to prioritize the factors according to the non-normality of the data a Friedman test and a Mark post hoc test were used. The results showed that 96.7 of the administrators, 75.6 of the families and 94.4 of the students agreed with such a plan. After running an exploratory factor analysis, 20 indexes were considered which explained 66.269 percent of the total variance in the questionnaire. The problems of the plan were prioritized as follows: family problems, students problems, health problems, educational problems, managers and trainers problems, planning problems and problems related to the facilities and space. Problems related to the students and families were discovered to be the most important ones and managers should pay more attention to such problems for the better implementation of the swimming plan. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Sabah swimming plan, school administrators, Education | ||
مراجع | ||
- اسمعیلی، محمد رضا (1388). تاریخ تربیت بدنی و ورزش. تهران: سمت.##اندام، رضا؛ مهدی زاده، رحیمه (1383). بررسی ارتباط بین پرداختن به فعالیتهای بدنی و وضعیت تحصیلی دانشآموزان دورههای راهنمایی و متوسطه شهر شاهرود. مجموعه مقالات چهارمین همایش علمی تربیت بدنی و تندرستی مدارس، تهران.##باقری، یوسف (1392). طراحی الگوی اثر مدیریت دانش و فرهنگ سازمانی بر عملکرد فدراسیونهای ورزشی کشور. رساله دکتری مدیریت ورزشی. دانشگاه بوعلی سینا همدان.##پارسامهر، مهربان؛ نیکنژاد، محمدرضا (1390). «نقش شبکههای اجتماعی در جذب دانشآموزان دختر به مشارکت در ورزش». پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی. دوره 7، شماره 14، صص 86-73.##توکلی، بهرام (1382، 22مرداد). نقدی بر برنامههای فدراسیون شنا، مصاحبه با روزنامه همشهری، شماره 3135، صص 7-6.##خسروجردی، سمیه (1390). بررسی موانع مشارکت ورزشی و نگرش دانشآموزان دختر نسبت به درس تربیتبدنی. پایان نامه مدیریت ورزشی کارشناسی ارشد. دانشگاه شمال.##رمضانی نژاد، رحیم (1388). «نیازسنجی درس تربیت بدنی در مدارس ابتدایی کشور». نشریه پژوهش در علوم ورزش. شماره 22، صص 38-27.##سپهریفر، نعیمه (1392). بررسی ارتباط بین مدیریت دانش و اثربخشی سازمانی ادارات کل ورزش و جوانان استان یزد. پایان نامه مدیریت ورزشی کارشناسی ارشد. دانشگاه پیام نور.##شعبانی بهار، غلامرضا؛ عرفانی، نصرالله؛ بختیار، زهرا (1386). «نظرسنجی و نیازسنجی از دانشآموزان در خصوص درس تربیت بدنی در مدارس متوسطه شهرستان ملایر». نشریه حرکت. شماره 33، صص 164-153.##صالحی، محمد؛ قلی زاده، رضا؛ صادقی، محمدرضا (1390). «امکانسنجی توسعه فنآوری نوین آموزشی با رویکرد فنآوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس ابتدایی ساری». فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی. دوره 1، شماره 4، صص 36-22.##ظاهریان، طاهره (1389). «تربیت بدنی و ورزش از منظر اسلام». آموزش تربیت. دوره 11، شماره 1، صص 10-4.##عنایتی، ترانه؛ ضامنی، فرشته؛ زنگانه، محمدجواد (1390). «شناسایی موانع کاربرد فنآوری اطلاعات در مدارس متوسطه شهرستان علی آباد کتول». فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی. دوره 1، شماره 4، صص 116-97.##فتحی، حسن؛ اجارگاه، کورش (1377). اصول برنامهریزی درسی. تهران: ایران زمین.##کارگر، غلامی؛ گودرزی، محمود؛ اسدی، حسن؛ هنری، حبیب (1383). «ارتباط بین ویژگیهای پیکر سنجی شناگران مرد زبده کشور و تعیین عوامل مؤثر بر بهرهوری از دیدگاه خبرگان و ارائه مدل بهرهوری». نشریه حرکت. شماره 28، صص 149-127.##کاشف، میر محمد (1387). آموزش شنا. تهران: موسسه کتاب همراه.##کوزه چیان، هاشم؛ احسانی، محمد؛ ایزدی، بهزاد (1387). «بررسی عملیات مدیریت خطر در استخرهای عمومی و خصوصی در شهر تهران». نشریه مدیریت ورزشی(حرکت). شماره 2، صص 165-149.##گائینی، عباسعلی؛ اراضی، حمید؛ لاری، علیاصغر؛ خالدی، ندا (1385). «ارتباط شاخصهای روانی استعدادیابی در رشته شنا با عملکرد سرعتی و استقامتی شناگران زبده کشور». پژوهشهای روانشناختی. دوره 9، شماره 2-1 (17پیاپی)، صص 55-45.##رضوی، سید محمد حسین؛ لقمانی، محسن؛ رزاقی، محمد ابراهیم؛ منوچهرینژاد، محسن (1393). «تحلیل عاملی موانع کاربرد فناوری اطلاعات در درس تربیت بدنی مدارس دوره ابتدایی». پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی. سال سوم، شماره 2(10 پیاپی)، صص 126-115.##ملک، محمد (1389). بررسی عوامل بازدارنده در اجرای بهینه طرح ملی آموزش شنا. همایش تربیت بدون کلام، مشهد.## Aggazzotti, G.; Fantuzzi, G., Righi, E., & Predieri, G. (1998).” Blood and breath analyses as biological indicators of exposure to trihalomethanes in indoor swimming pools”. Science of the Total Environment, 217, PP.155-163.##Ahmadimoghadam, M.; Mosavi, GH.( 2007). “Environmental Heaslth Principle”.Thran Shahar-e-Ab:Ayandehsazan;.(In Persian).##Bernard, A., Carbonnelle, S., Michel, O., Higuet, S., de Burbure, C., Buchet, J-P., Hermans, C., Dumont, X., & Doyle, I. (2003). “Lung hyperpermeability and asthma prevalence in schoolchildren: unexpected associations with the attendance at indoor chlorinated swimming pools”. Occupational and Environmental Medicine, 60, PP.385-394.##FreemanWilliam,.H.(1988).“Physical education and sport ina changing.## Society”.”2ndedition.Fullan,.M.(1991).“Curriculum Implementation”.In:International Encyclopedia of Curriculum. Edited by A. Lewy. Perogamon.press.##Fullan,. M. (1999). Change Forces’. Ontario Institute for Studies in Education. Ontario.Canada.##Gentry,. C. (1994). “Instruction Development’’. Wado Worth Publishing Company. New York.##Green. Mick and Houlihan,. Barrie. (2005). elit sport Development:policy learning and political priorities.routedge press,London and new York##Karen,. Hollowell, eHow Contributor (2003) “Problems in Educational Administration swimining”.##Lieberman, L.J. & Houston-Wilson, C. (1999). Overcoming the barriers to including students with visual impairments and deaf-blindess in to physical education. Re:View, 31(3), 129-138.##Matsumoto, I., Araki, H., Tsuda, K., Odajima, H., Nishima, S., Higaki, Y., Tanaka, H., Tanaka, M., & Shindo, M. (1999). Effects of swimming training on aerobic.##Paul,. Singh. (2008). “Facili ties,Equipment and supplies:’’Bringing Multi-Disciplinary sport Facilities to the Rural Areas will Un leash a Massive pool of potential sports stars’’.M.A.##Saffari,. H. Mousavian,.Z.(2010). “the health control of swimming pool water”. Isfahan:Medical University of Isfahan’.(In Persian)##Salvato,. J. (2003). “Environmental engineering”. 5th edition. New Jersey. Joho wiley sons. Inc.##Shadzi,. S, Pourmoghaddas,. H, Chadeghani,. M, zare,.A. (2001). “Fungal contamination of four swmming pool in Isfahan”. Iranian journal of basic Medical Sciences.;4(1):PP.9-12.##Siret,. J. R.; Pankorbo A. E. (1991). “The Anthropometry of Young Elite Female Swimmers in Relation to their Competitive Results”. Medicen Sicence Sport Exercise. ;vol; No 4. Pp: 145-161.##Sotiriadou, Kalliopi; Shilbury’David.(2009). “Australian Elite Athlet Development:An Organizetional Perspective”. sport Management Review, 12, pp:137-148.##Butcher, J. (1982). “Student Satisfaction with Physical Education”, Canadian Association for Health, Physical Education and Recreation Journal, 48 (5), pp:11-14.##Carlson, T. (1995). “We Hate Gym: student alienation from physical education”. Journal of Teaching in Physical Education, 14: pp:467-471.##Silverman, S. and Subramaniam, P.R. (1999). “Student Attitude Towards Physical Education and Physical Activity: a review of measurement issues and outcomes”. Journal of Teaching Physical Education, 19,pp: 97-125## | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,605 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,410 |